OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi gillar att få vara med och påverka vilka leksaker barnen leker med, fordon och drivmedel som används inom kommunens verksamheter eller vilken mat de äldre på våra boenden får äta. Vi tycker verkligen att jobbet vi gör betyder något. På riktigt.
Vem vill inte se statistiken som visar minskad miljöpåverkan tack vare schysstare varor? Vem vill inte bidra till smartare inköp som gör att kommunerna kan lägga mer pengar där det verkligen behövs? Vem vill inte höra om personen som fått sin första fasta tjänst tack vare praktikplatsen vi hjälpte till att avtala om?
Din profil
Om du ska trivas här så behöver du ha drivkraften, att vilja göra världen bättre genom smarta och hållbara affärer. Du måste vara noggrann och duktig på skriftlig och muntlig kommunikation, för det är många långa dokument som ska jobbas fram. Du behöver också kunna hantera olika viljor och ambitioner vilket kräver en lyhördhet och god samarbetsförmåga från dig som kommande projektledare i upphandlingar. Förutom det, behöver du ha en högskoleutbildning, gärna inom ekonomi, juridik eller liknande alternativt annan utbildning eller erfarenhet (gärna från bransch som enheten upphandlar inom) som bedöms som likvärdigt. Belöningen kommer vara en känsla av att bidra med något, inte bara i dag, utan i framtiden. Det gör att det kommer kännas roligt och meningsfullt att gå till jobbet.
Om oss
UpphandlingsCenter genomför upphandlingar och avtalsförvaltning åt sju dalakommuner (Falun, Borlänge, Avesta, Ludvika, Gagnef, Hedemora, Säter). Från början var vi 13 personer, men i dag är vi dubbelt så många. Vi har kontor på alla orter som är med i vår samverkan och huvudkontoret ligger i Ludvika. Möjligheten att arbeta viss tid på distans är en självklarhet hos oss. Den resan påbörjade vi redan innan pandemin kom.
Vi jobbar enligt vår värdegrund Lagandan. Nyckelorden relationer, lärande, glädje och driv passar väl in på oss och är viktiga att ha med sig i mötet med både kollegor, sakkunniga, leverantörer och våra samverkande kommuner.
Eftersom vi upphandlar allt från banktjänster, transport av mat, utbildningar, hyresmaskiner, boendeplatser och leksaker, får vi en bred allmänbildning på köpet. Ibland måste vi fundera och problemlösa tillsammans, och här finns hjälpsamma kollegor som stöttar när svårigheter uppstår. Dessutom erbjuds löpande kompetensutveckling, både internt hos oss och genom särskilda utbildningsplaner.
På grund av att en befintlig kollega flyttat söker vi en ny, driven kollega att introducera i den här gemenskapen!
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Dagtid.
Tillträde: 2024-02-01 eller enligt överenskommelse.
Placering: Strategisk upphandlare, Enhet Varor och tjänster (VoT), Upphandlingscenter.
Kontakt
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Upphandlingschef Varor och tjänster, Maria Fridholm, 0240-866 34 eller maria.fridholm@ludvika.se.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida: Startsida - Upphandlingscenterfbr - Upphandlingscenter,
Eller på vår LinkedIn: Upphandlingscenter Falu-Borlänge regionen | LinkedIn
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0240-860 00.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2023-10-23. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi kan komma att genomföra arbetsprover och/eller personlighetstester eller liknande. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Till andra rekryterings- och annonsföretag: Vi har redan valt våra samarbetspartners i samband med denna annons.