OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Saab koncernen förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. Här på Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.
Är ekonomi, Excel, snygga presentationer, hålla reda på aktioner det du går igång på? Då borde du söka vår tjänst! Vi söker nu dig som vill arbeta med att stödja våra linjechefer inom Sourcing & Supply i deras vardag.
Avdelningen Sourcing and Supply äger upphandlings- och relationsansvaret med leverantörerna för alla produkter, system och eftermarknadslösningar inom Saabs Airborne Early Warning projektverksamhet. Projekten löper generellt över 4-5 år och inköp är med tidigt i försäljningsprocessen. Vårt arbete är nyckeln till Saabs förmåga att leverera produkter som GlobalEye och Saab 2000 AEWC och att säkra dess långa livscykel. Du kommer till en flexibel avdelning, där de flesta vill vara kontoret för att vi trivs så bra ihop, men självklart finns möjligheten att arbeta hemifrån vissa dagar.
Din roll
Rollen präglas av eget ansvar, kontaktytor internt och inom vårt affärsområde. Vår avdelning är i en stark tillväxtfas och vi utvecklar vårt arbetssätt konstant mot att skapa enkla och praktiska lösningar för våra chefer och medarbetare i deras vardag. Du kan därför även bidra till utvecklingen av våra verktyg och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter inom verksamhetsstöd är att;
*
självständigt supportera linjecheferna med administrationen kring linjebudget och prognos
*
självständigt analysera och adressera frågor kring resurs- och linjebudgetfrågor
*
driva, organisera och samarbeta med gruppen kring avdelningens processer, metoder och verktyg (PM&T) ansvariga och organisera och driva tillhörande mötesforum
*
Driva och visualisera avdelningens målarbete
Din profil
För att lyckas i rollen bör du vara kreativ, ha en god analysförmåga, gedigna Excelkunskaper samt väldigt goda kunskaper i presentationsteknik. Du är självgående, håller dina åtaganden och kan konsten att förutse andras behov. Du ska ha deltagit i eller ansvarat för mindre projekt och har erfarenhet av att jobba i affärssystem. Din affärsengelska bör vara på god nivå.
Att leda PM&T arbetet förutsätter att du har viss erfarenhet av ledning och styrning av andra.
Du kommer att tillhöra en av de mest dynamiska inköpsfunktionerna på Saab.
Vad du blir en del av
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs mer om oss här
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Placering för denna tjänst är placerad i Linköping.
Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urvalet sker löpande. Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska
Kom och gör skillnad!
Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.