OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundmötesutvecklingsenheten söker en strategisk verksamhetsutvecklare för en tillfällig förstärkning under 2022!
Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete.
Vi vill digitalisera och göra det enklare för kunden i kontakten med oss, och samtidigt arbeta med ständiga förbättringar av vår verksamhet. Utvecklingsavdelningen är motorn i arbetet och ser till att vi har förutsättningar att driva den utveckling som behövs. Under 2022 har vi ett särskilt starkt fokus på utvecklingen av kundmötet och förstärker därför tillfälligt vårt arbete med ytterligare en strategisk verksamhetsutvecklare med valfri placering på något av våra 32 kontor.
Som strategisk verksamhetsutvecklare har du en viktig roll i att driva utvecklingen för ditt område och en nyckelroll i vår agila arbetsmodell där vi i olika tvärfunktionella grupperingar tillsammans utvecklar Kronofogden.
Du kommer ingå i kundmötesutvecklingsenheten och arbeta i utvecklingsvärdströmmen kundmötet.
Dina arbetsuppgifter innebär att driva och stödja utvecklingen av Kronofogdens kundmöte, och på så sätt bidra till att vi når Kronofogdens mål. Arbetet handlar mycket om att samverka med andra och att jobba i olika tvärfunktionella och tvärprocessuella konstellationer, bland annat genom att leda och koordinera beredningar av sådant som ska utvecklas. Du arbetar på strategisk och taktisk nivå med att lägga planer och prioritera utveckling, samt med att driva initiativ och epics som ska ge konkreta resultat. Du har stort fokus på att skapa förbättringar för våra kunder och vår verksamhet, och är ambassadör för de agila arbetssätt som vi använder i vårt utvecklingsarbete.
Vi söker dig som har
- akademisk utbildning med minst 180 hp alternativt 120 p i tidigare system
- arbetslivserfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig förvaltning, med och utan it
- erfarenhet av att leda grupper/workshops
Personliga egenskaper som är viktiga för den här rollen är att du är driven som person, tar egna initiativ och tar ansvar för att leda och koordinera dina uppdrag. Du har god samarbetsförmåga och har lätt att skapa nya kontakter och bygga nätverk för att lösa uppgifter. Du har helhetssyn och drivs av att skapa värde för kund och samhälle och tycker om att arbeta med snabb framdrift och få resultat. Du är nyfiken, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt. Du delar gärna med dig av kunskap, erfarenhet och goda exempel, och drivs av att utveckla både dig själv och andra.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Kronofogdens verksamhet.
Information om oss och jobbet
Denna anställning är tidsbegränsad med start snarast möjligt och avslut vid årsskiftet. Du blir anställd som verksamhetsutvecklare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.
Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13