OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill ta dig en an en utvecklande roll som strategisk Visual Merchandiser för mode i en tvärfunktionell roll.
Åhléns försäljningsorganisation genomgår en förändringsresa där vi utvecklar sortiment och upplevelse och nu finns chansen att hänga med på Åhléns resa framåt! Det här är en perfekt roll för dig som drivs av förändring och utveckling samt vill arbeta i ett inspirerande team!
Jobba som strategisk Visual Merchandiser
Huvudfokus i rollen ligger på att utveckla mode- och barnavdelningarna för Åhléns varuhus enligt vår kommersiella plan. I rollen kommer du bl.a. att arbeta tillsammans med Customer Experience & Sales Development-teamet och försäljningsorganisationen.
Som strategisk Visual Merchandiser jobbar du även med att ta fram riktlinjer för hur Åhléns ska arbeta med, och stärka sitt, visuella uttryck i varuhus såväl som online och underlätta skapandet av en optimal kundupplevelse. Du är också ansvarig att nå försäljnings- och vinstmålen genom att fördela rätt produkter till rätt försäljningskanal genom att leverera en inspirerande och bekväm shoppingupplevelse för kunden. Vidare kommer du att coacha Visual Merchandisers i våra 47 olika butiker genom konstruktiv och kontinuerlig stöttning och feedback. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt med både interna och externa intressenter.
Rollen tillhör vår försäljningsavdelning och du kommer rapportera till Head of Customer Experience & Sales Development.
Vad krävs för att lyckas i rollen?
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
- 5+ års erfarenhet av Visual Merchandising eller marknadsföring
- Erfarenhet av att utveckla och konceptualisera försäljning i butiker/varuhus eller online
- Erfarenhet av att arbete inom mode och lifestyle-produkter
- Erfarenhet i Adobe Creative Suite, Office paketet
Det är meriterande med utbildning av store concept, space management, marknadsföring eller motsvarande.
Vem är du som söker?
För att lyckas i rollen krävs att du har starkt säljintresse och att du på ett effektivt och strukturerat sätt kan arbeta som en brygga mellan kunderbjudanden och försäljningsorganisationen. Du har ett stort sälj- och resultatfokus och ett personligt driv som yttrar sig i engagemang i det du tar dig an. Vidare är du kreativ och en duktig kommunikatör och har stenkoll på de senaste trenderna inom heminredning, skönhet, mode och visual merchandising. Utveckling och utmaningar i förändringsarbete är något som triggar och motiverar dig. Du håller huvudet kallt i stressiga situationer och är en duktig beslutsfattare. Vidare tror vi att du drivs av att arbeta med digitala resurser och att du har ett öppet förhållningssätt.
Tjänsten är ett vikariat till början av 2023 och vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Placering är på Åhléns Huvudkontor i Stockholm.
Urvalet kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se