OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 800 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Avdelningen Strategic Sourcing ansvarar för all upphandling av tjänster, avancerade delsystem och produkter/komponenter ingående i såväl utvecklingsprojekt som produktionsprojekt på Saab Microwave Systems. Nu behöver vi utöka med två strategiska inköpare. Din roll I rollen som Strategisk inköpare har du huvudansvaret för affärsrelationerna med ett antal av Saab Microwave Systems leverantörer. Ansvaret innefattar att med långsiktighet driva och utveckla den affärsmässiga relationen och samtidigt säkerställa att leverantören uppfyller sina åtaganden. Du utgör primär kontaktyta mot leverantören och driver varugruppsteam i samarbete med andra avdelningar. Arbetet kännetecknas av många kontakter såväl inom företaget som med externa leverantörsföretag och innehåller utmaningar i form av kommersiellt leverantörsansvar, förhandling, relationsutveckling samt projektarbete. Ditt arbete innebär även att säkerställa rätt leverantörsbas genom att utvärdera, kvalificera, följa upp och utveckla våra leverantörer samt att ansvara för en bristfri försörjning av produkter till Saab Microwave Systems produktion. Du kommer att arbeta mycket både individuellt och tillsammans med[ kollegorna på[ avdelningen för Strategic Sourcing som idag består av 16 personer. Dina kvalifikationer Du skall ha ett starkt intresse för och en dokumenterad förmåga att kunna göra affärer. Du skall ha goda erfarenheter av att driva affärsförhandlingar samt en djup kunskap och förståelse kring avtal, avtalshantering och upphandlingsprocesser. Rollen innebär samverkan med olika delar av företaget och ställer därför höga krav på att du är utåtriktad med förmåga att kunna kommunicera väl. Som person skall du vara driven, analytisk och ha förmågan att kunna arbeta självständigt. Du behöver även vara en resultatorienterad lagspelare. Du har en akademisk utbildning inom teknik, ekonomi eller juridik. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt ha ett intresse för teknik. Erfarenhet av internationella affärer, samarbetsförmåga samt kreativitet är egenskaper som värdesätts högt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595