Strategiska inköpare till Saab i Linköping

Strategiska inköpare till Saab i Linköping

Arbetsbeskrivning

Har du bakgrund inom strategiskt inköp och är nyfiken på Saab? Brinner du för att skapa relationer och arbeta mot uppsatta mål? Vi har kommande konsultuppdrag mot SAAB och söker vi dig som är intresserad av att ta dig an en spännande roll där du både kommer utvecklas och kan bidra med dina erfarenheter. Läs mer nedan och skicka in din ansökan redan idag.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som strategisk inköpare på Saab kommer du medverka i tvärfunktionella team. Arbetet består i huvudsak bland annat att ställa ut anbudsförfrågningar och hantera anbud, teckna, vidareutveckla och förvalta leverantörsavtal samt ansvara för avtalsförhandlingar.

Som strategisk inköpare kommer du även att:
• göra kostnadsanalyser samt identifiera och kontinuerligt hitta kostnadsbesparingar
• ta fram/medverka i arbetet med framtagning av mallar och arbetssätt

Din profil
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet inom inköp med strategiskt fokus. För att lyckas i rollen som strategisk inköpare har du erfarenhet av upphandling, förhandlingar, avtal och affärsanalys i internationell miljö. Relevant universitetsexamen eller yrkesutbildning inom inköp är ett krav, alternativt erfarenhet som anses motsvarande. Vidare krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi ser även att tekniskt intresse är ett krav, och har du kunskap och erfarenhet av tekniskt inköp sedan tidigare är det starkt meriterande.

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är en självständig och ansvarstagande person. Du har en stark kommunikationsförmåga och kan arbeta i grupper och driva processer framåt. Du har en förmåga att skapa goda relationer och underhåller ditt nätverk på ett föredömligt sätt.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Vill du bli en del av Skill och arbeta på SAAB? Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tillsätta uppdrag som löpande kommer in. Skicka därför in din intresseansökan redan idag genom att registrera ditt CV och personliga brev.
Har du frågor går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin på mejl - isabelle.wallin@skill.se
Varmt välkommen att söka till oss!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024