Strategiskt inköpare till statligt bolag i Stockholm City

Arbetsbeskrivning

Vi söker åt kundsräkning en strategisk inköpare för ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Start i slutet i Augusti.
Kund är ett statligt bolag som sitter i fina lokaler vid Kungsträdgården.

Arbetsbeskrivning

Rollen är ett föräldravikariat med en varaktighet på 6 månader från och med augusti, och kommer att vara placerad på enheten Inköp Tjänster & Indirekt Material. Enheten ansvarar för att säkerställa att företagets inköp av tjänster och indirekt material sker med affärsmässighet, kostnadseffektivitet, god affärsetik, samhällsansvar och miljöhänsyn. Behovet just nu är förstärkning och kompetens inom kategorigruppen Butiksnära Varor & Tjänster, som innefattar exempelvis inredning, presentartiklar, entreprenadtjänster, förbrukningsmaterial och andra fastighetsrelaterade varor och tjänster. Rollen kommer även att innefatta ett uppdrag inom ramarna för ett större projekt som kretsar kring EU:s nya dataskyddsförordning GDPR (EU 2016/679). Uppgifter inom andra kategorigrupper kan också komma att bli aktuellt.

Enheten består av sju medarbetare; en Inköpschef, tre Kategorichefer och tre Strategiska Inköpare. I denna roll kommer du att rapportera till Inköpschefen för Tjänster & Indirekt Material men främst arbeta nära Kategorichefen för Butiksnära Varor & Tjänster som ansvarar för kategorigruppen och arbetsfördelningen inom denna. Du kommer att vara del av en effektiv inköpsorganisation med bra sammanhållning och hög leveransförmåga.

Rollen

Som Strategisk Inköpare ansvarar du bland annat för att:

* Stödja det långsiktiga inköpsarbetet på enheten.
* Stödja i arbetet med att upprätta kategoristrategi inklusive: Spendanalys, prioritering av upphandlingsinitiativ, plan för leverantörsuppföljning, strategi för respektive underkategori, aktiviteter inom ramen för hållbarhet mm.
* Kontaktperson mot för kategorin relevanta delar av företaget.
* Initiera, driva och stödja inköpsprojekt och upphandlingar inom kategorin.
* Delta i utvecklingen av inköpsenheten och inköpsprocesser.
* Rapportera besparingar från egna initiativ.
* Bevaka leverantörsmarknaden för berörda underkategorier.
* Vara ambassadör för företaget i kontakt med leverantörer.

Om dig

Vi söker dig som har:

* Adekvat Universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande.
* 1-5 års erfarenhet av strategiskt inköp i en större organisation.
* Erfarenhet från att leda upphandlingar.
* Erfarenhet från att leda leverantörsförhandlingar.
* God analytisk förmåga.
* Erfarenhet från hållbarhetsarbete i leverantörskedjan.
* Juridiska grundkunskaper.
* God kommunikationsförmåga, samarbetsförmåga och presentationsteknik.

Ansökan

Välkommen med din ansökan till Experis!

Urval sker löpande då uppdragen ska tillsättas omgående. Har du frågor om tjänsterna eller rollen som konsult på Experis Finance är du välkommen att kontakta konsultchef Arvid Jakobsson,

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 17 maj 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024