OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör
Brinner du för ekonomi och administration? Skulle du säga att du är självgående, utåtriktad och affärsmässig? Sök redan idag! Randstad söker en strukturerad administratör med ekonomi- och orderintresse, med start omgående till Kalmar Scandinavia, en del av Cargotec som håller till i Kista.
Uppdragsgivare: Randstad
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid, 08-17, start under mars månad – tillsvidare (goda möjligheter att bli anställd efter en period)
Arbetsbeskrivning:
I din roll som administratör på Kalmar Scandinavia har du ett brett spann av arbetsuppgifter med fokus på att hantera och fakturera arbetsorders samt att kontera leverantörsfakturor. Du kommer även att:
• dagligen arbeta i SAP med bland annat registrering av kundrabatter samt registrering av maskiner
• ge administrativ support till serviceorganisationens servicetekniker och chefer
• sköta administration kring arbetskläder och servicebussar
Tjänsten är något för dig som är självgående och gärna är med och utvecklar din egen roll. Du tycker om att sätta rutiner och organisera upp. Du och dina kollegor sitter i en trevlig atmosfär i ett kontorslandskap där det råder god företagskultur.
Kvalifikationer:
Gymnasieexamen (gärna ekonomiinriktning), minst 2 års arbetslivserfarenhet av orderhantering och administration, mycket god datorvana, goda kunskaper i Officepaketet och Google Suite samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska (koncernspråk) i tal och skrift är krav.
Om du dessutom arbetat i SAP tidigare är det starkt meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du drivet att sköta ditt arbete, organisera och planera efter deadlines och med hög kvalitet i arbetet. Du är en utåtriktad person, en skicklig kommunikatör som trivs med externa som interna kontakter. Vi tror att du trivs med frihet under ansvar, du är självgående och gillar utmaningar och att sätta rutiner, skapa förbättringar i din arbetsroll. Gillar du dessutom ett varierat arbetstempo som du tar dig an på ett flexibelt sätt är du en match för denna tjänst.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-03-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Annica Magnell | annica.magnell@randstad.se [ mailto:annica.magnell@randstad.se ]
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström