Strukturerad administratör sökes!

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning: Som administratör på HR-avdelningen ingår du i ett drivet och dynamiskt team där arbetet präglas av eget ansvar. Du kommer ansvara för hela verksamhetens sjukfallshantering, allt ifrån kontakt med medarbetare till kommunikation med försäkringskassan. I processen ingår exempelvis följande bitar;

- Kvittohantering
- Rapportera sjuk/friskanmälan internt samt mot Försäkringskassan
- Vara behjälplig vid ifyllnad av blanketter rörande sjukfrånvaro

Utöver detta är du behjälplig i tidrapporteringssystemet och backar upp vid nyanställningar och schemaläggning. Du kommer även att arbeta med löpande administration inom HR avdelningen.

Arbetets omfattning: Deltid, 50%-60%
Start omgående t.o.m. 30/4 2017. Det finns därefter goda möjligheter till förlängning och i så fall på 100%

Kundföretaget

Tallink Silja AB är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafiken på Östersjön. Verksamheten drivs från Stockholm mot Tallinn, Riga, Helsingfors, Åbo och Mariehamn samt mellan Kapellskär och Paldiski. Tjänsten är placerad på Tallink Siljas kontor i Värtahamnen, Stockholm.

Din profil

Kompetenskrav: Vi söker dig som har arbetat administrativt tidigare, det är mycket meriterande om du i tidigare arbeten kommit i kontakt med Försäkringskassan. Det är även meriterande om du har utbildning inom HR men vi lägger stor vikt vid din arbetslivsrelaterade erfarenhet. Utöver detta är du flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift, samt god datorvana.

Ser helhetsprespektiv.
Personliga egenskaper: För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är en organiserad, engagerad med skinn på näsan. Du är trygg som person och i din yrkesroll samt har en god förmåga att hantera och bemöta människor i olika situationer. Du har ett strukturerat arbetssätt och har lätt att se helhetsperspektiv. Slutligen är du en lättsam och glad person som har ett intresse eller nyfikenhet för sjöfart.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm på telefon: 08-611 21 25.

Vårt företag

Magna är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar, rekryteringsuppdrag och omställning. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är Ekonomi & HR, Kundtjänst & Administration, IT & Teknik, Marknad & Försäljning. Magna är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 november 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024