OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Slazenger AB utvecklar, producerar och marknadsför produkter inom främst racketsporter och golf. Arbetet bedrivs från huvudkontor i Djursholm och verksamheten omfattar två ikoniska varumärken (Slazenger, Donnay). Bolaget har på kort tid expanderat kraftigt och står nu inför en uppskalad global expansion där grundläggande administrativt arbete ställer nya krav på organisationen och vi söker därför en ny medarbetare!
Tjänsten
I rollen som Administratör/Ekonomiassistent hos Slazenger AB är du involverad i all administration på företaget och ansvarar samt sköter alla administrativa flöden. Med ansvarsområden så som artikelhantering, orderingång, inköp, in-och utleveranser och lager och ekonomi.
Du är strukturerad och arbetar noggrant för att hålla koll på pågående projekt och är van att arbeta med flera projekt samtidigt. Du kan ställa om och vara lösningsorienterad för snabbt inkommande uppgifter. I denna roll blir du spindeln i nätet som kommunicerar med alla i vårt team på huvudkontoret, leverantörer, speditörer och distributörer. Du följer och äger det uppsatta administrativa schema som finns för att hålla deadlines under året och därmed kunna leverera varor i tid.
Rapportering sker direkt till operativ chef.
Tjänstens omfattning enligt överenskommelse med 6 månaders provanställning. Teamet utgår ifrån vårt kontor i Djursholm.
Arbetsuppgifter
· Artikelhantering och administrering av befintliga och nya kollektioner
· Orderingång från distributörer
· Inköpsorders till leverantörer
· In-och utleveranser samt systemmässig lagerhantering
· Kund- och leverantörsreskontra
· Ta fram rapporter och övrig support till teamet med uppgifter
· Ansvar för att affärssystemet fungerar ihop med vår webbplattform med diverse kopplingar mellan, samt problemlösning i vårt affärssystem
Vi erbjuder
· Jobba med fina högkvalitativa produkter inom sport-och mode
· Snabba beslutsvägar i ett entreprenörsdrivet företag med höga ambitioner
· Att bli en del av ett drivet gäng kollegor i ett snabbväxande företag med en spännande pipeline i flera år framöver
· Fina nyrenoverade lokaler med en härlig hem atmosfär
Din bakgrund och profil
· Du är strukturerad och arbetar systematiskt och noggrant
· Du är lösningsorienterad och ser möjligheter.
· Du gillar att arbeta självgående och tar mycket ansvar för dina arbetsuppgifter
· Du har tidigare arbetat i en administrativ roll och har tidigare erfarenhet inom ekonomi
· Du har god vana i excel, och har tidigare arbetat i ERP-system, varav Microsoft Business Central är meriterande
· Du har erfarenhet av att löpande sköta kund och leverantörsreskontra samt löpande bokföring
· Du är flytande i både tal och skrift på svenska och engelska
· Då arbetet tidvis kan vara intensivt trivs du i en miljö med ett högt tempo
Vi vill gärna tillsätta tjänsten under våren och gör urval löpande.
Låter detta intressant är du välkommen att kontakta vår COO Johan Ehrén på Johan@slaz.se.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!