OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Skandinaviska Bemanningspoolen söker nu efter en ekonomiassistent till ett välkänt fastighetsbolag för ett uppdrag på 6 månader med chans till förlägning. Vill du få erfarenhet av fastighetsbranchen samtidigt som du har ett bra sinne för strukturer och siffror samt gillar att jobba analytiskt så är det här en tjänst för dig!
Du kommer tillhöra företagets redovisningsgrupp bestående av 1 processchef för leverantörsfakturahanteringen, 4 ekonomer och 2 andra ekonomiassistenter. Du kommer att handha leverantörsfakturahanteringa, men är centralt placerad tillsammans med redovisningsgruppen.
Arbetsuppgifter
• Läsa in fil med EDI-fakturor
• Hantera pdf-fakturor och pappersfakturor
• Kontera leverantörsfakturor
• Hantera betalningspåminnelser
Kvalifikationer
• Minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete med hantering av digitala leverantörsfakturor och kontering
• Du talar och skriver svenska obehindrat och kan kommunicera på engelska
Hur är du som person?
• Nogrann och strukturerad
• Prestigelös och kan hålla en hög kvalitet trots att du ställs inför nya utmaningar
Meriterande
• Erfarenhet från fastighetsbolad
• Kunskap i systemen Visma Control, Palette och Agresso
Övrigt
Arbetstid: Heltid
Start: Omgående
Varaktighet: Ca 6 månader (med möjlighet till förlängning om behov finns)
Arbetsplats: Centrala Göteborg
Uppdrag: Konsultuppdrag
Urval kommer ske löpande utifrån hur behovet ser ut.