OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
For over a century, Johnson Controls has been working to find new ways to improve the places where people live, work and travel.We are a global leader in automotive experience, building efficiency and power solutions.With more than 130,000 people in 1,300 locations serving customers in 125 countries, we deliver products and services that help create a more comfortable, safer and more sustainable world.In our Automotive Experience business, we innovate and develop automotive interiors and electronics globally for more than 200 million vehicles.In our Building Efficiency business, we provide solutions to make more than 12 million homes and 1 million commercial buildings around the world more comfortable, productive, safe and energy efficient.In our Power Solutions business, we're the largest global provider of lead-acid batteries.And we're pioneering new approaches to powering vehicles in efficient and eco-friendly ways, including developing batteries for hybrid cars.Vi söker nu en senior Facility Maintenance Technician till en av våra större kunder, med placering i Göteborg.Som FM Technician kommer du att agera Vice Teamleader i Team Operations, som består av ytterligare tre personer och en Teamleader, där alla har var sitt ansvarsområde.Team Operations ansvarar för drift och underhåll av de tekniska installationer som ligger inom vårt ansvarsområde, samt deltar i projekt och uppdrag beställda av kunden.Du rapporterar till Customer Business Manager.Ansvar: -Förebygga olycksfall och andra incidenter hos kunden -Ansvara för system och löpande rapportering inom CHESS (Corporate Health, Environmental och Safety System) -Säkerställa att Health and Safety regleringar implementeras och beaktas i allt arbete hos kunden -Informera och säkerställa att våra egna entreprenörer följer våra rutiner -Ansvara för fastighetens larmsystem -Ansvara för och informera om brandsäkerhetsfrågor samt i samarbete med kunden utforma säkerhetsrutiner och utbildning av kundens personal -Vara kontaktperson i kundens Emergency Team -Leda och utbilda vår egen personal i den existerande brandskyddsorganisationen -Ansvara för att driftsäkerhetsrutiner efterföljs -Utföra inkommande ärenden inom drift och underhåll -Periodvis delta i projektarbeten Din bakgrund: -Erfarenhet från fastigheter samt operativt arbete inom Facility Managment -Operativ erfarenhet från arbete med EHS och andra kvalitetssäkringssystem -Formell kompetens inom Systematiskt Brandskyddsarbete -Erfarenhet från projektarbete, projektledning är meriterande -Utbildning som instruktör inom ABC, HLR och DHLR är meriterande -Mycket god teknisk förståelse och kunnande inom säkerhets- och fastighetssystem -Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift -Goda kunskaper i MS Office samt Lotus Notes -Teknisk erfarenhet från larmsystem inom fastighet Din personlig profil: -Driven med goda ledaregenskaper -Hög stresstålighet gällande säkerhets- och brandrelaterade incidenter -Strukturerad och självgående -Du förstår vikten av att dokumentera ditt arbete och föra ex tidrapport samt skapa underlag för fakturering i projekt -Hög social kompetens och god samarbetsförmåga -Du sätter säkerhetsfrågor i fokus och lever som du lär Arbetstid 40 tim/v.Beredskap var sjätte vecka ingår.Märk din ansökan med "FM Technician - Göteborg".
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Bergström
+46 709 39 46 15
Technical Services Support Manager Patrik Gustavsson
0725 600 715
Team Leader Automation Jimmy Skoglund
Team Leader Automation Jimmy Skoglund
+46 31 776 3696
Sub-regional EHS Manager EMEA Bert Stamper
+ 44 7966563085
Customer Business Manager Lena Gorringe
+46(0)768612634