OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du försäljning och drivs av att se andra lyckas? Är du dessutom en pedagogisk person som kan ta alla olika sorters människor? Vill du vara med och utforma en ny roll hos oss vars syfte är att sätta guldkant på introduktionen för våra nyanställda säljare? Perfekt! Sök då vår nya roll som Onboarding Manager redan idag!
Om rollen
I denna roll kommer du agera spindeln i nätet och vara fullt ansvarig för onboardingprocessen för alla provanställda. Det kommer finnas en flexibilitet i tjänsten där du har stora möjligheter att påverka din roll, men syftet med tjänsten är att öka den grundläggande förståelsen för försäljning och ge en bättre förståelse för säljprocessen för våra nyanställda mediesäljare. Din roll kommer till stor del handla om att motivera nya medarbetare och du kommer att mätas på snittanställningstid och snittförsäljning de första 6 månaderna för säljarna samt medarbetarundersökningen som genomförs årligen. Du kommer arbeta självständigt i din roll men ingå i overhead-teamet bestående av 6 kollegor som alla jobbar med att stötta våra dotterbolag på olika sätt, rapportering sker till vår operativa chef Marilee.
Några av dina arbetsuppgifter kommer vara:
Utbilda nyanställda i grundläggande försäljning och säljprocessen.
Genomföra aktiviteter för nyanställda för att öka trivseln och hjälpa de nya att bli en del av gemenskapen.
Sätta ihop en onboardingplan som löpande utvärderas, effektiviseras och förbättras.
Kontinuerliga uppföljningsmöten med säljarna och VD:s.
Eftersom tjänsten är ny kommer du ha stora möjligheter att utforma rollen.
Din profil
Vi tror att du är en självgående och nytänkande person med en gedigen säljbakgrund. Du kan hålla många bollar i luften, vara strukturerad, empatisk och pedagogisk. Din drivkraft är att få andra att lyckas och du älskar att motivera dina medarbetare.
Krav för tjänsten:
Flytande kunskaper i svenska och engelska.
Gedigen erfarenhet inom försäljning.
Datavana i Office-paketet då mycket statistikhantering ingår.
Coachat medarbetare, haft personalansvar alternativt annan ledarroll i något sammanhang.
Meriterande:
Tidigare erfarenhet av att utbilda säljare.
Tidigare erfarenhet inom HR/Personal eller media.
Om oss
Lifestyle Mediapartner är en nordisk mediekoncern bestående av fem nischade produktbolag primärt inom digital out of home. Sedan 2007 har vi jobbat med värdeskapande B2B-försäljning med fler prestigefyllda försäljningsuppdrag och egenutvecklade produkter. Vår vision är att år 2025 bestå av 20 produktbolag, hos oss blir du en del av något större.
Övrig information
Arbetstider: måndag – torsdag 8.00-17.00 samt fredagar 7.30-16.30 (heltid)
Lön: Fast månadslön
Start: omgående
Du kommer utgå från kontoret i centrala Eskilstuna men resor inom tjänsten kommer att förekomma till våra andra kontor som bl.a. finns i Västerås och Norrköping.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss:
Marilee Karlsson, Operativ Chef
Tel: 070-455 12 28
Morgan Nilsson, Vice VD
Tel: 073-399 80 33