OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Vill du bidra till ett bättre liv för personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionshinder har svårt att klara av sin vardag? Är du dessutom strukturerad och har erfarenhet av schemaläggning? Se hit!
Bra Liv Sverige ger omvårdnad och stöd till personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionshinder har svårt att klara av sin vardag. Deras målsättning är att deras kunder, utefter egna värderingar och förutsättningar, får en bra livskvalitet. De anser att alla har rätt till ett bra liv och riktar sig till personer med fysiska och/eller psykiska funktionshinder.
Tjänsten är ett konsultuppdrag som förväntas tillträdas omgående och pågår i tre-sex månader, med möjligheter till förlängning.
Arbetsuppgifter
Som samordnare inom boendestöd arbetar du med att planera och schemalägga Bra Liv Sveriges boendestödsuppdrag. Du arbetar i samråd med kollegor och enhetschef och ansvarar för att kunders insatser och tider planeras och fördelas på personalen, samt reviderar planeringen vid behov. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
- Bevakning av inkommande uppdrag i sociala system
- Emottagande och avslut av uppdrag, administrativt i sociala system
- Uppstart och utformning av nyinkomna uppdrag vid hembesök
- Bemanning och löpande schemaläggning/ vakansarbete kring uppdrag
- Social dokumentation kring uppdrag
- Uppföljning och utvärdering av resultat kring uppdrag
- Kommunikation med personal, omsorgstagare och övriga aktörer i nätverket kring uppdragen
Utbildning/erfarenhet
Vi söker efter en strukturerad person som:
- Har erfarenhet av schemaläggning/bemanning och samordning inom vård/omsorg
- Har erfarenhet av att leda, delegera och instruera personal
- Har vana vid att administrera och dokumentera inom vård och omsorg
- Är tydlig i ditt sätt att kommunicera
- Är systematisk och noggrann
- Lägger vikt vid att följa och upprätthålla befintliga rutiner
- Är lugn i din person
- Har erfarenhet och kunskap om psykiatriska diagnoser
Vi ser det som en fördel att du har erfarenhet av att arbeta i sociala system så som ParaSoL eller likande. Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, Power Point och Outlook). Är du utbildad socionom är det mycket meriterande.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Bra Liv Sverige ger omvårdnad och stöd till personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionshinder har svårt att klara av sin vardag. Deras målsättning är att deras kunder, utefter egna värderingar och förutsättningar, får en bra livskvalitet. De anser att alla har rätt till ett bra liv och riktar sig till personer med fysiska och/eller psykiska funktionshinder.
Bra Liv Sverige arbetar inom tre områden: boendestöd, hemtjänst och personlig assistans. En viktig uppgift för Bra Liv är att bedriva en verksamhet med garanterat kompetent, lyhörd och ödmjuk personal. Verksamheten är grundad på respekt för kundens självbestämmanderätt och integritet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson