OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du som vill vara spindeln i nätet och utnyttja din tekniska förmåga, se hit! För kunds räkning sökes nu en person som kan ta sig an rollen som servicekoordinator. Du som trivs i en varierande roll och som är duktig på administration och att strukturera ditt arbete, ta här chansen att söka ett jobb där du kan komma till din rätta!
OM TJÄNSTEN
Som servicekoordinator är du en viktig pelare i planeringen och handläggningen av serviceuppdragen som sköts av företaget. När kunden behöver service och reparation av maskiner både börjar och slutar uppdraget med din insats. Först fördelar du uppdraget på en servicetekniker, för att till sist attestera serviceteknikerns uppdragsrapportering. Därtill kommer du arbeta med olika uppgifter, från hantering av fakturor till kundkontakt. Som sagt, rollen innebär en stor variation i arbetsuppgifter!
Till stor del arbetar du självständigt med dina arbetsuppgifter, samtidigt som du kommer ha daglig kontakt med flera av de andra avdelningarna på din arbetsplats. Det är ett företag med gott samarbete mellan avdelningarna, och du kommer arbeta nära flera andra funktioner. Under de första två månaderna kommer du arbeta sida vid sida med den person du så småningom ska täcka upp för. Allt eftersom är tanken att du blir mer och mer självständig i din roll, och kan ta dig an arbetet mer självständigt. Uppdraget kommer sträcka sig 8 månader framåt, och om samtliga parter är nöjda med samarbetet finns det goda chanser till en överrekrytering. Skulle du bli överrekryterad till vår kund kommer tjänsten att ändras till en liknande tjänst.
Du erbjuds
* Att få lära känna alla verksamhetens delar genom alla dina kontaktytor
* En arbetsvardag med varierande arbetsuppgifter
* Chanser att växa på arbetsplatsen
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Fördela jobb på och agera rådgivare åt serviceteknikerna.
* Attestera serviceteknikernas inrapporterade uppdrag.
* Beställa, lagerföra och hantera frakt ut till kund av reservdelar.
* Vara en supportfunktion för både medarbetare och kunder.
* Granska och godkänna leverantörsfakturor, omkostnadsfakturor samt lagerfakturor. Från lagerfakturor görs även en inleverans av materialet i ekonomisystemet.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieexamen
* Har god datorvana samt behärskar arbete i MS Office
* Talar och skriver obehindrat på både svenska såväl som engelska
* Har en god administrativ förmåga
* Är tekniskt kunnig och/eller intresserad
I din ansökan ska det tydliga framgå att du är tekniskt intresserad eller tekniskt kunnig. Det innebär att du behöver motivera varför du är det. Detsamma gäller med din administrativa förmåga.
Det är meriterande om du
* Har erfarenhet från arbete med reservdelar
* Tidigare har arbetat med uppdragsrapportering av serviceuppdrag
* Har tidigare erfarenhet från arbete i Visma
Som person är du
* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Flexibel
Övrig information
• Start: Oktober
• Omfattning: Heltid (visstid, 8 månader, med chans till överrekrytering)
• Placering: Örebro
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231