OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en varierad roll som präglas av både sociala kontakter och administrativt arbete? Vill du dessutom vara med och skapa bästa möjliga upplevelse för våra utbildningsdeltagare och utbildare? Då kan vi ha rollen för dig! Som Utbildningskoordinator hos oss får du ett självständigt, ansvarsfullt och varierat arbete.
Vårt uppdrag är att utveckla och kvalitetssäkra utbildningar, konferenser och förlagsprodukter som rör brandsäkerhet, brandskydd och hållbarhet inom brandskydd. I detta ingår omvärldsbevakning, affärsutveckling och nätverkande för att stärka vår närvaro. Vi projektleder, producerar, underhåller och säkerställer leverans till handledare, partners och kunder.
Våra utbildningar och kunskapsspridning sker både genom lärarledd undervisning, digitalt genom webb, samt genom konferenser och seminarier.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Koordinera och administrera våra utbildningar, seminarier och konferenser
- Stötta projektledare och affärsområdeschef i administrativa uppgifter kring utbildning och produktion
- Administration förlagsverksamheten
- Uppdatera, publicera och sammanställa relevant utbildningsmaterial inför utbildningar, konferenser och seminarier
- Kontakta och koordinera våra externa föreläsare inför utbildningstillfällen och konferenser
- Avtalshantering
- Säkerställa att vi håller tidsplaner och lever upp till våra deltagares höga kvalitetskrav
- Stötta i olika projekt
- Arbeta i och uppdatera i olika system såsom LMS och affärssystem
Vem är du?
Du:
- Har god känsla för service och en positiv attityd
- Brinner för att ha god ordning och struktur i ditt dagliga arbete
- Har mycket god förmåga att planera och prioritera
- Är en flexibel, noggrann och lösningsorienterad person som är duktig på att hantera deadlines.
- Har god samarbetsförmåga och är van att jobba tillsammans med olika sorters roller i en organisation.
Vi söker dig som har:
- Gymnasial utbildning
- Erfarenhet av att koordinera och administrera utbildningar, lärarledda och/eller digitala
- Erfarenhet av digitala utbildningar
- Erfarenhet att koordinera och administrera event och konferenser
- Goda IT-kunskaper, särskilt Office-paketet
- Van att arbeta i olika system. Meriterande är LMS och olika affärssystem
- Flera års erfarenhet av självständigt administrativt arbete, meriterande inom utbildning eller förlag
Vi erbjuder dig:
Ett spännande och utvecklande arbete i en dynamisk organisation med en tydlig vision som tar utgångspunkt i samhälle, hållbarhet och kunskapsspridning och som ligger i framkant vad gäller digitalisering.
Vi har en inkluderande arbetsmiljö med drivna, välsinnade kollegor som motiveras av att driva opinion, utveckla och förvalta kvalitativa produkter- för ett brandsäkert och hållbart Sverige.
Du kommer ha möjlighet att kombinera arbete hemifrån och kontoret.
Om Brandskyddsföreningen
Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar och driver opinion för ett brandsäkert och hållbart Sverige. Vi är ett ledande kunskapscentrum som ökar framtidens brandsäkerhet och minskar samhällets skadekostnader, bland annat genom besiktning, utbildningar, restvärderäddning och konceptet Heta Arbeten®. Brandskyddsföreningen arbetar fram gemensamma normer och regelverk för olika branscher och genom Insamlingsstiftelsen Brandforsk stödjer vi forskning och utveckling inom brandsäkerhetsområdet.
Ansök senast den 26 mars. Frågor om tjänsten besvaras av Isabell Liungman Bosaeus, chef Kunskapsspridning: isabell.liungmanbosaeus@brandskyddsforeningen.se.
Nyckelord: administratör, koordinator, coordinator, education, utbildning, förlag, publishing, learning, lms