OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du Nackademins nya Student and Service Coordinator?
- vi letar efter det sociala navet mot våra studenter i Uppsala!
Nackademin är ett utbildningsföretag med fler än 20 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som hälsa, design, kommunikation, bygg och IT. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 1 500 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag. Våra utbildningar sker i nära samarbete med arbetslivet både när det
gäller yrkeshögskoleutbildning, diplomutbildning eller skräddarsydd företagsutbildning.
I rollen som Student and Service Coordinator är du ansvarig för den löpande kontakten med studenter gällande deras utbildning. Du är även ansvarig för utbildningslokalerna samt samordning kopplat till dessa.
Vi tror att du är spindeln i nätet och att du trivs med att ha kontakt med studenter. Rollen är en blandning av service, koordinering, projektledning samt löpande administration. Arbetet innefattar bland annat löpande studentkontakt, administration kopplat till bland annat rapportering till myndighet, rapportering av betyg, tentor och praktikperioder, stöd kopplat till de olika IT-system vi har, säkerställa funktionella lokaler, vid behov samordna vaktmästare och IT-support samt andra eventuella pågående utvecklingsprojekt. Du rapporterar till Director of Education, men arbetsleds och arbetar nära Program Manager på de berörda utbildningarna.
Ansvarsområden och processer:
Följande processer och områden ligger inom tjänstens ansvarsområde:
- Ansvarig för daglig kontakt med studenter och utbildare på utbildningarna
- Ansvarig för administrativa rutiner och processer kopplat till lokala
utbildningar i Uppsala
- Ansvar för att säkerställa att dokumentation, rapportering och kvalitetssäkring sker i enlighet med Myndighetens krav
- Ansvar för att koordinera arbetet vid tillsyner och kvalitetsgranskningar
- Ansvar för kursutvärderingar och informationen på YH-docs:
betygsrapportering och annan dokumentation
- Deltagande i andra administrativa processer som Examen, CSN och Schema etc.
- Ansvarig för stöd gällande IT-system
- Ansvarig för fungerande och funktionella utbildningslokaler i Uppsala
- Deltagande i och vara behjälplig vid examen, omtentor, tentavakter och
kursutvärderingar.
- Deltagande i och vara behjälplig vid studentärenden som intyg, betygsutdrag, examensbevis etc.
- Deltagande i övriga bolagsöverskridande projekt eller arbetsområden som kan förekomma
Personliga egenskaper:
Vi tror att du som söker till denna tjänst är van att arbeta självständigt, har skinn på näsan samtidigt som du genuint brinner för mötet med människor och att ge bra service. Du bör ha en god IT-mognad och en administrativ ådra. Erfarenhet av projektledning eller samordning är meriterande.
Befattning: Student and Service Coordinator
Tjänstgöringsgrad: 50 %
Anställningsform: Tillsvidare
Detaljer kring att söka:
Tillträde: Från 1 juli
CV skickas till info@nackademin.se senast den 10 juni
Intervju sker löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Studentrekryteringsansvarig Emma Ekenberg
Marknadskoordinator Malin Hallberh
emma.ekenberg@nackademin.se Emma Ekenberg