OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.
More about the company and its schools can be found at www.engelska.se
Elevassistent 75%
Vill du jobba i en internationell miljö med kollegor från hela världen? Internationella Engelska Skolan i Falun är en 4-9 grundskola som öppnade 2014. Vi är en tvåspråkig skola där engelska och svenska används i den dagliga undervisningen. Vi har fokus på en trygg skolmiljö, språkutveckling och att våra elever ges möjlighet att uppnå sin fulla potential.
I din roll som elevassistent arbetar du som resurs med enskilda elever. Du är ett stöd under lektioner, raster, övergångar mellan lektioner och aktiviteter samt stöttar den enskilda eleven utifrån dennes behov. I ditt arbete ansvarar du för att eleven känner lust att lära och är delaktig i sitt lärandet utifrån sina egna förutsättningar. I uppdraget är det viktigt att man ser eleven enskilda behov, tar hänsyn till dennes individuella förutsättningar och hjälper eleven att växa och utvecklas. I arbetet som elevassistent innebär också att man har förmågan att anpassa undervisningssituationer utifrån olika lärandesyften. Viktiga delar i arbetet är ett aktivt förebyggande trygghetsarbete, att stimulera elevens utveckling och lärande, sociala kompetens, kamratrelationer samt att bidra till ett demokratiskt förhållningssätt.
Vi söker dig som har yrkesutbildning som elevassistent. Yrkeserfarenhet av pedagogiskt arbete på skola ses som meriterande. Du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du i din profession har god samarbetsförmåga och är relationsskapande. Förmåga till struktur och en kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper. Det är även meriterande om du har kunskap om NPF och lågaffektivt bemötande samt om du tidigare har arbetat med elever med särskilda behov.
Du uppskattar en varierad arbetssituation och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi ser gärna att du i din profession har god samarbetsförmåga, struktur och en kvalitetsmedvetenhet. Du har förmåga att skapa goda relationer och ett positivt förhållningssätt gentemot barn, föräldrar och kollegor.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt via vår ansökningsportal. Tjänsten är på 75%.
Välkommen att registrera ansökan på IES Careers!