OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arriva är en av Sveriges största operatörer inom kollektivtrafiken och hjälper varje år 170 miljoner resenärer att nå sina resmål. Har du någonsin tänkt på vem det är som ligger bakom tidtabellerna när du söker din resa? – Jo det är trafikplanerarna! Har du precis som dem ett brinnande intresse för kollektivtrafik? Då är den här tjänsten för dig. Sök redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande.
OM TJÄNSTEN
Till trafikplaneringsteamet på Arrivas huvudkontor i Liljeholmen söker vi nu en student med kunskaper i InDesign som vill utvecklas inom planering och kollektivtrafik. Teamet består av 10 heltidsarbetare med mycket hög kunskap om just transportplanering. Teamets chef beskriver teamet som drivet, med medarbetare som är öppna för olikheter samt genuint intresserade av kollektivtrafik och samhällsutveckling
Du erbjuds
* Möjlighet att utvecklas och skapa ett attraktivt cv
* Jobba i ett bolag som värdesätter samarbete, kundfokus, innovation och säkerhet
* Ett flexibelt arbete vid sidan av studierna
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i trafikplaneringsteamet kommer du att stötta trafikplanerarna i det administrativa arbetet högt som lågt! En stor del av arbete kommer vara att arbeta med tidtabellerna. Tre gånger per år byts alla tidtabeller ut och månaderna innan detta händer är arbetstoppen och främst då din hjälp behövs. Du kommer exempelvis att:
* Formatera och redigera tidtabeller i InDesign så att dessa passar på sl.se
VI SÖKER DIG SOM
* Studerar minst ett år till på universitet eller högskola, det är meriterande om du exempelvis studerar logistik, samhällsplanering eller trafikplanering.
* Har goda kunskaper i InDesign
* Har mycket god datavana
* Har mycket goda kunskaper i svenska
* Har ett genuint intresse för kollektivtrafik, bussar, tåg mm.
Som person är du:
* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna och vi ber dig därför motivera väl i ditt personliga brev varför vi ska gå vidare med just dig.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid 2 dagar i veckan
* Placering: Arrivas huvudkontor i Liljeholmen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Arrivas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Arriva som företag här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231