OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läser du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande och söker ett meriterande arbete vid sidan av dina studier? Vill du dessutom vara en del av ett bolag som arbetar med innovativa tekniska lösningar för att rädda liv? Då ska du läsa vidare.
OM TJÄNSTEN:
För Autolivs räkning söker vi dig som vill samla på dig en värdefull erfarenhet inom inköp vid sidan av dina studier. Autoliv är en världsledande bilsäkerhetsleverantör som utvecklar, tillverkar och säljer säkerhetssystem för fordon såsom krockkuddar, säkerhetsbälten, rattar och fotgängarskyddssystem för dagens och morgondagens fordon. Utöver deras framgång inom bilbranschen har de flera andra spännande projekt i gång i linje med deras mission, att leverera världsledande livräddande lösningar för mobilitet och samhälle.
I tjänsten kommer du att utgå från deras Globala Innovationscenter i Vårgårda där du förväntas att kunna arbeta minst 10 timmar i veckan. Dock finns även möjlighet att arbeta hemifrån där du flexibelt kan anpassa dina arbetsdagar efter dina studier. Det finns även möjlighet att arbeta heltid exempelvis under kommande julperiod. På kontoret i Vårgårda kommer du att tillhöra inköpsavdelningen och arbeta tätt ihop med ansvarig Category Manager Logistics Purchasing. Rollen erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och erfarenheter där eventuell möjlighet till vidare anställning hos Autoliv kan komma att ges i framtiden!
ARBETSUPPGIFTER:
Ditt ansvar kommer att ligga på indirekta inköp, det vill säga det som inte är direkt länkat till produkten. Dina arbetsuppgifter kan till exempel att komma att röra sig om förhandling och upphandling av artiklar till produktionslinjer och förbrukningsvaror såsom kaffe och interiör med mera. Rollen innebär även både intern och extern kontakt, dels mot olika kategorichefer och externt mot exempelvis leverantörer.
Du kommer till exempel att:
Arbeta med avtalsadministration.
Genomföra förhandling och upphandling rörande indirekta inköp, i synnerhet på lokal nivå.
Löpande kommunicera med både med interna och externa intressenter såsom leverantörer, katetegorichefer samt närliggande avdelningar och kollegor.
Vid behov agera support inom transport och logistik.
VI SÖKER DIG SOM:
Just nu studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande och har 1-2 år kvar av dina studier.
Kan arbeta minst 10 timmar i veckan.
Besitter goda kunskaper i Excel.
Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken kommuniceras i det dagliga arbetet.
Det är inget krav, men meriterande om du:
Har arbetslivserfarenhet från en liknande roll och/eller administrativt arbete.
Har kunskaper inom SAP.
Vidare kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du är kommunikativ och att du gillar att arbeta i en innovativ miljö där man stundvis behöver ha många bollar i luften. Du är även noggrann, strukturerad och driven och ser dig som själv som en teamspelare.
OM KUNDFÖRETAGET:
Autoliv är en världsledande bilsäkerhetsleverantör med över 68 000 anställda i 27 länder. Deras uppdrag är att tillhandahålla livräddande lösningar i världsklass för mobilitet och samhälle. De utvecklar, tillverkar och säljer säkerhetssystem för fordon såsom krockkuddar, säkerhetsbälten, rattar och fotgängarskyddssystem för dagens och morgondagens fordon. I Sverige finns företagets Global Innovation Center, beläget i Vårgarda. Deras fokus ligger på att utveckla nya och befintliga produkter, både inom våra kärnområden som krockkuddar och säkerhetsbälten men även inom området Mobility Safety Solutions. Läs mer om Autoliv här.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta hos Autoliv.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: 10-20h/vecka
Start: Omgående
Placering: Vårgårda/Remote
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast timlön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?