OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SGS, tidigare SYNLAB, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier och med över 90 000 anställda.
SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunder livsmedels- och drickvattensproduktioner. Till SGS i Linköping söker vi nu en student som kan jobba 50 % och stötta upp inom administration, inköp och koordinering.
Om tjänsten:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Clevry men sedan jobbar som konsult på SGS. Du erbjuds ett kontrakt på ca 50 % där du också har en annan huvudsaklig sysselsättning och anställningen sträcker sig fram till början av september.
Hela rekryteringsprocessen hanteras av Clevry och frågor om SGS eller rollen ställs till Clevry och ansvarig konsultchef, i detta fall Elin Karlsson (Elin.Karlsson@Clevry.com). Vi använder oss av ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdag.
Dina arbetsuppgifter:
I denna roll kommer du att tillhöra avdelningen inköp och logistik där du stöttar upp dina kollegor med enklare administrativa uppgifter. Då avdelningen framöver ska göra ett systembyte kommer du till en början förbereda och jobba med själva synkroniseringen samt se till att viktig information flyttas över. Du kan också komma att stötta kollegor som behöver åtkomst i systemet och visa dem olika funktioner. I rollen ingår det också att kontakta leverantörer för att säkerställa att de har material i lager som SGS behöver för sin analysverksamhet.
Övrig information:
Placeringsort: Linköping
Omfattning: ca 50 %
Tidsperiod: Start omgående fram till början på juli, därefter semester i tre veckor för att sedan komma tillbaka och jobba halvtid fram till början på september.
Arbetstider: 08:00 - 17:00
Din profil:
Vi söker dig som studerar på universitets- eller YH-nivå med en inriktning mot inköp, logistik eller annan likvärdig inriktning. Du kan också ha tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ha möjlighet att jobba 50 %, men då krävs också en annan huvudsaklig sysselsättning. Ett krav för tjänsten är också god data- samt systemvana och att du kan arbeta obehindrat på svenska i både tal och skrift.
Som person tror vi att du som söker är självständig, initiativrik och nyfiken. Du har en administrativ ådra och ett öga för detaljer då arbetet ibland kan kräva lite detektivarbete i och med att hitta rätt material hos olika leverantörer. Vidare tror vi också att du har lätt för att samarbeta med andra, är ödmjuk men också prestigelös.
Om oss
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.