OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på deltid och du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult.
Om företaget:
Tele2 är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras och har en förväntan på sig att alltid leverera nya och bättre lösningar.
Arbetsuppgifter:
I rollen som NOC-tekniker arbetar du med att övervaka Tele2s nät och tjänster. I det ingår att lösa ärenden genom felsökning i samband med larm och vid mer komplexa ärenden eskalera till ansvarigt tekniskt team. I tjänsten ingår även att ansvara för driftinformationsflödet både internt och externt. För att säkerställa att kvalitetsmålen nås och för att leverera de tjänster man lovat kunderna kommer du att arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar inom företaget. NOC är bemannad dygnet runt alla dagar om året. Du förväntas kunna arbeta några pass per vecka vilka kan vara belagda på vardagar, nätter och helger. Under sommar, jul och nyår vill vi att du kan arbeta mer. Du börjar din anställning med utbildning och under dina arbetspass kommer det alltid finnas mer erfarna kollegor som du kan vända dig till för frågor och hjälp.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Pågående eftergymnasial utbildning inom data/IT med inriktning meriterande om det är mot IT/nätverk/kommunikation/säkerhet. Vi ser gärna att du har minst 2 år kvar av utbildningen.
• Intresse för nätverk
• Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska
• Tidigare erfarenhet av att jobba mot kund, exempelvis i support/kundtjänst/servicedesk (meriterande)
Vi tror att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Rollen innefattar kundkontakt och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och har en god förmåga för att arbeta fokuserat och strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära dig nya saker och är en person som gärna delar med dig av dina kunskaper till övriga.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund