OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av service och söker en flexibel tjänst som kontors- och ekonomiassistent en heldag i veckan som kan disponeras enligt överenskommelse? Vi söker nu en student till rollen som kontors- och ekonomiassistent på deltid med start omgående.
OM TJÄNSTEN
Ren Fuel är ett svenskt innovationsföretag inom bioenergi med engagerade forskare, medarbetare och ägare som, med en gedigen kunskap om skogsindustrin och grön kemi, drivs av idén att ersätta ändliga fossila bränslen med hållbar biobensin och biodiesel.
Vi söker nu en student till rollen som kontors- och ekonomiassistent på ca en heldag i veckan. Arbetstimmarna går även att fördela på två halvdagar om det passar bättre. Som kontors- och ekonomiassistent kommer du utöver att ansvara för att kontoret ser snyggt och fint ut assistera medarbetarna administrativt samt sköta den löpande bokföringen. Du kommer att bland annat arbeta med leverantörsreskontra, sköta delar av den löpande bokföringen, inköp av t ex kontorsmaterial, mineralvatten, prenumerationer samt fylla på kaffemaskinen och kopieringspapper, ta emot leveranser.
Vi tror att du är en person som ser vad som behöver göras och försöker hitta den bästa lösningen när du stöter på problem. Du är en praktisk och prestigelös person som drivs av att ge riktigt god service till dina kollegor. Vidare är du strukturerad och sprider en positiv energi.
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag och vi ser gärna att du kan starta i rollen i augusti. Ren Fuel har kontor på Gärdet (Hangövägen 29 i Stockholm) och till en början kommer rollen att utgå från kontoret.
Du erbjuds
- Ett roligt och ansvarsfullt deltidsjobb med god chans till förlängning
- En engagerad konsultchef som kommer att stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar inom ekonomi på universitet eller högskola och har minst 2 år kvar av dina studier
- Tidigare arbetat inom service och har haft administrativa arbetsuppgifter i tidigare roller
Det är meriterande om du har
- Kunskaper i Fortnox
- Tidigare arbetat med leverantörsreskontra eller motsvarande ekonomiuppgifter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231