OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu supporttekniker till Ljungsbro utanför Linköping, är du möjligtvis student som vill kombinera studier och jobb?vill du få mer erfarenhet av IT-branschen? Sök då denna tjänst redan idag eller tipsa om en vän!
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att ge support med felavhjälpning av IT-utrustning arbetet är deltid (25%) 7-11 vardagar som du varvar med en kollega. Skulle exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat ger du support på plats och felsöker detta åt kund. Rollen som supporttekniker innefattar hantering av incidenter och inkommande ärenden hanteras via ärendehanteringssystem (Activedirectory), mail och telefon. Du kommer dagligen att hantera mjukvara som Office365, Outlook, Windows samt nätverk och använda TeamViewer när du kommunicerar med kunder som har problem. Så du bör av god kännedom om dessa för att kunna utföra detta jobb på bästa sätt.
Om företaget
Vår kund finns i sju länder i Norden och Baltikum, de har ca 7000 medarbetare och är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största IT-infrastrukturleverantören i Europa. För detta uppdrag kommer du sitta ute hos en av deras kunder i deras servicedesk. De har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster, och hjälper dig med hela kedjan – från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll. Genom att skapa en it-infrastruktur i världsklass är denna kund med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige.
Din profil
Skallrav:
-Gymnasiekompetens med IT inriktning
-Svenska och Engelska i tal o skrift
-Kan arbeta självständigt med Office365, Outlook, Windows samt nätverk
Meriterande:
-Tidigare erfarenhet av support
För att passa in i rollen som supporttekniker så tror vi att du har gått utbildning inom IT/Teknik och har ett stort fritidsintresse av att hålla på med datorer och hjälpa nära o kära, eller så har du erfarenhet av branschen sedan tidigare. Du besitter en hög grad av service- och samarbetsförmåga samt är gillar att arbeta självständigt.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Arbetstid: Deltid 25%, 7.00-11.00, du delar upp dagarna efter överenskommelse med kollega på plats
Start: Början av Januari, eller enligt övereskommelse.
Omfattning: Visstidsanställning med stor chans till förlängning
Sök tjänsten idag, urval sker löpande! Välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996