OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Dröm jobb Sverige tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa tillsammans.
Arbetsuppgifter som administrativ assistent på Dröm jobb Sverige är ditt huvudsakliga ansvarsområde att stödja, hantera och samordning av aktiviteter för rekrytering process och organisationsadministration. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att framställa nätverksrapporter, presentationer och nyhetsbrev för intern och extern användning samt att planera och arrangera nätverksaktiviteter och utveckla och beställa marknadsföringsmaterial.
Vidare ansvarar du för att organisera bokning, annonsering lediga jobb.
I rollen ingår också att ta mötesanteckningar och handlingspunkter vid möten samt att organisera allt inför intervju. I rollen ingår att beställa kontorsmaterial, scanna fakturor, kontrollera post samt att ansvar på kundtjänst i diverse frågor.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
För att trivas i rollen har du en fallenhet för att planera och strukturera ditt arbete och du har en förmåga att snabbt hitta lösningar på problem som uppkommer. Då du i rollen har många såväl interna som externa kontakter ser vi att du är kommunikativ och socialt säker och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vi ser vidare att du är självdriven person som kan arbeta självständigt och är van vid att ta initiativ.
Praktik hos oss
Som praktikant kommer du att utgå från vårt kontor på Stråkvägen, och dina arbetsuppgifter varierar. Till en början är du stöd till våra ordinarie rekryterare ansvar medarbetare, men successivt får du testa att utföra arbetsuppgifter mer självständigt.
Exempel på arbetsuppgifter är:
– Ta fram löneunderlag, kvittohantering, reseräkningar samt övriga ekonomirelaterade uppgifter
– Samordna och koordinera möten, förbereda lokal och mötesrum samt föra anteckningar och sammanställa dessa.
– Allmänna kontorsgöromål såsom posthantering, hjälpa till i växeln samt hålla i ordning i kontor.
Administrera arbetet kring Dröm jobb Sverige kontor, vilket innefattar allt från att ha kontakt med olika avdelningar och till att göra inköp
Din profil
Tjänsten som administrativassistent hos Dröm Jobb Sverige kräver att du är prestigelös då du kommer genomföra arbetsuppgifter av varierande karaktär och svårighetsgrad. Det är högt i tak och du behöver ta stort ägandeskap över ditt arbete och din egen utveckling. Att ta egna initiativ till att skapa dina egna arbetsuppgifter är en stor del av tjänsten och det är därför viktigt att du trivs i och har en positiv inställning till en tjänst med stor variation och rörlighet.
Du trivs med att supportera och hjälpa dina kollegor och har därmed ett stort fokus på intern service. Du kommer arbeta mycket med siffror där det krävs att du är noggrann och har ett intresse för detta. lyhörd, flexibel och hjälpsam och brinner för kundnöjdhet. Dessutom är du lyhörd, har lätt för att ta instruktioner och därefter strukturera upp ditt arbete för att vara självständig.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.