OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novare är ett av Sveriges starkaste humankapitalhus beläget i fantastiska lokaler mitt på Blasieholmen. Novare Human Capital AB grundades 2001 av Investor AB och Fredrik Hillelson med syfte att erbjuda HR-stöd för sina portföljbolag. Sedan dess har Novaregruppen varit involverad i rekryteringen av 1500 exekutiva chefer till över 500 företag, kompetensutvecklat 3 000 ledare och specialister, genomfört ett flertal skräddarsydda företagsinterna program samt rekryterat 1 700 chefer på mellannivå till över 200 företag.
Novare Interim & Recrutiment erbjuder specialistkompetens inom områdena HR, Ekonomi och administration. Vi hittar rätt kompetens till våra kunders temporära kompetensbehov och bidrar till att våra kunder fullt ut kan fokusera på sin kärnverksamhet. Nu vill vi på Novare Professionals bli fler och vi söker därför dig som vill vara med på en spännande resa.
Om rollen
Novare Interim & Recruitment söker nu dig som studerar HR eller motsvarande och vill arbeta cirka två dagar i veckan med administrativa uppgifter och stöd i våra rekryteringsprocesser och konsultuppdrag. Vi erbjuder både en stimulerande och fartfylld miljö och en unik möjlighet till att bli uppsjungen i vad som händer i branschen.
Rollen kommer bland annat, men inte enbart att innefatta att:
• Sammanställa kravprofiler och skriva annonser
• Kontakta aktuella kandidater i vårt kandidatnätverk
• Skapa kandidatprofiler och konsultprofiler
• Söka efter och matcha kandidater utifrån kravprofil
• Stämma av kandidater över telefon och boka in till intervjuer
• Sammanställa information/statistik i kandidatprocesser
Rollen är flexibel utifrån din tidigare erfarenhet och bakgrund och vi kommer därför att anpassa utmaningarna utifrån vad du tidigare har erfarenhet av.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en administrativ talang både när det kommer till tempo och kvalitet i ditt arbete. Du har förmågan till att snabbt sätta dig in i olika situationer och upplevs alltid som öppen och tillgänglig i mötet med kollegor och kandidater. För att lyckas i rollen behöver du vara ödmjuk, hjälpsam, diplomatisk och effektiv i ditt tillvägagångssätt. Har du dessutom erfarenhet av administration och liknande arbetsuppgifter så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i rollen och göra skillnad. För att trivas tror vi att du har ett stort intresse för rekrytering och är nyfiken på att lära dig mer inom området.
Övrig information
Start: omgående
Uppdragslängd: Timanställning, vid behov
Omfattning: Deltid ca. 2 dagar i veckan, kontorstider
Placering: Stockholm
Är det här nästa utmaning för dig? Då rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!