Student - Talent Sourcer till Novare Interim & Recruitment

Arbetsbeskrivning

Novare Interim & Recruitment grundades 2017 och hjälper företag med rekrytering av resursförstärkning inom HR, ekonomi och administration. Som del av Novare Human Capital har vi tillgång till ett brett nätverk samt lång erfarenhet av att göra framgångsrika rekryteringar och att få bolag att växa. Novare Human Capital är idag en partnerägd företagsgrupp bestående av nio specialistbolag inom personalområdet.

Att hjälpa välkända företag med både enstaka strategiskt viktiga rekryteringar och med att bygga team vid större tillväxt och förändringsfaser tillhör vår vardag. Vår leveransförmåga grundar sig på erfarenhet, nischkunskap och vår drivkraft att alltid leverera med kvalité.

Ambitionen är alltid att skapa en långvarig relation med våra kunder och kandidater. Målet är att vara Sveriges starkaste konsultpartner för attraktiva arbetsgivare och kandidater och vi är stolta över att många av Sveriges intressantaste företag har valt att arbeta med oss.

Mer information om oss finns på www.novare.se samt Facebook och LinkedIn.


Om rollen

Vi söker dig som dig som studerar HR eller motsvarande och vill arbeta cirka två dagar i veckan med administrativa uppgifter och stöd i våra rekryteringsprocesser och konsultuppdrag. Vi erbjuder både en stimulerande och fartfylld miljö och en unik möjlighet till att bli uppsjungen i vad som händer i branschen.

Rollen kommer bland annat, men inte enbart att innefatta att:

 Sammanställa kravprofiler och skriva annonserKontakta aktuella kandidater i vårt kandidatnätverkSkapa kandidatprofiler och konsultprofilerSöka efter och matcha kandidater utifrån kravprofilStämma av kandidater över telefon och boka in till intervjuerSammanställa information/statistik i kandidatprocesser

Rollen är flexibel utifrån din tidigare erfarenhet och bakgrund och vi kommer därför att anpassa utmaningarna utifrån vad du tidigare har erfarenhet av. 

Vem söker vi?

Vi söker dig som är en administrativ talang både när det kommer till tempo och kvalitet i ditt arbete. Du har förmågan till att snabbt sätta dig in i olika situationer och upplevs alltid som öppen och tillgänglig i mötet med kollegor och kandidater. För att lyckas i rollen behöver du vara ödmjuk, hjälpsam, diplomatisk och effektiv i ditt tillvägagångssätt. Har du dessutom erfarenhet av administration och liknande arbetsuppgifter så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i rollen och göra skillnad. För att trivas tror vi att du har ett stort intresse för rekrytering och är nyfiken på att lära dig mer inom området.

Vi ser det som mycket meriterande med tidigare erfarenhet av search!

Övrig information

Start: omgående

Uppdragslängd: Timanställning, vid behov

Omfattning: Deltid ca. 2 dagar i veckan, kontorstider

Placering: Stockholm

 

Är det här nästa utmaning för dig? Då rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vid frågor om processen eller rollen, kontakta Kristin Högdahl via kristin.hogdahl@novare.se eller +46 73 343 45 94.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024