OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av en spännande tillväxtresa hos en utav världens mest framgångsrika logistikleverantörer och dessutom få möjlighet att utvecklas inom logistik? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi söker nu dig som är student och vill börja arbeta deltid med ambitionen att på sikt övergå till heltid.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en student som har ett intresse för logistik, de befinner sig i en expansiv fas, med bakgrunden i både interna processförändringar och ökad efterfrågan. Kunden är en utav världens mest framgångsrika logistikleverantörer som fokuserar på sjö- och flygspedition, där verksamheten i Göteborg primärt arbetar med sjöspedition.
Tjänsten är på deltid, cirka 1–2 dagar i veckan, med möjlighet till fler arbetspass under lov och lediga perioder. Vi letar efter dig som är i slutskedet av din utbildning, med examen planerad till sommaren 2025 för att kunna fortsätta på heltid efter det.
Starten sker inom de närmaste veckorna och det finns en strukturerad onboarding-process med en dedikerad handledare och en tydlig plan för att du ska komma in i dina arbetsuppgifter och lära dig processerna.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Stöd till teamet: Inledningsvis kommer du att stötta de avdelningar som arbetar med kundhantering för att lära dig våra processer.
* Kundkontakt: Ha dialoger med kunder inom import/export och säkerställa att deras behov och krav uppfylls.
* Samordning: Fungera som en viktig länk mellan våra transporttjänster och kunden, samt säkerställa att allt går enligt plan.
* Processhantering: Du kommer på sikt att få ansvara för kundärenden och se till att våra leveranser sker på ett smidigt sätt, i nära samarbete med våra interna och externa team.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar logistik, ekonomi, transport eller motsvarande och planerar att ta examen till sommaren 2025.
- Behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna.
- Har god datorvana och erfarenhet av Officepaketet.
- Är tillgänglig att börja jobba omgående.
- Har möjlighet att jobba 1-2 dagar i veckan.
- Har ett tomt belastningsregister.
Det är meriterande om du har
- Har tidigare erfarenhet av logistik, import/export eller praktisk erfarenhet inom området
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du är strukturerad och har lätt för att hålla ordning och reda.
- Du är kommunikativ och serviceinriktad, med förmåga att samordna och lösa problem.
- Du gillar att arbeta med flera projekt samtidigt och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt.
- Du är orädd och har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.
För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi be dig att följa denna länk och trycka på "Till e-tjänst för registerutdrag" ansöka om "Kontroll av egna uppgifter". Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231