OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som ”poolare” på kundtjänst är du en extraresurs i ett glatt och starkt team där kundens trygghet och behov är högsta prioritet. Du ger råd kring och tecknar försäkringar till våra privatkunder och det innebär bland annat motor-, hem-, hem och villa eller olycksfallsförsäkringar.
Du kommer att vara en av oss som gör oss till det bolag vi är genom ett personligt och engagerat kundbemötande. Du är ofta den första kontakten med Länsförsäkringar för våra kunder via telefon och digitala kanaler. Tillsammans i gruppen arbetar vi för att göra varandra bättre och att ständigt utvecklas. Vi är måna om att du ska känna dig trygg i din roll och ha rätt förutsättningar för att lyckas. Därför inleder vi med att ge dig en gedigen introduktion.
Här är kunderna lite viktigare
Att jobba i ett företag med 147 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att se och förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här. Men vi kan också tänka mer långsiktigt och bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Helt enkelt engagera oss i sådant som vi vet ligger våra kunder varmt om hjärtat. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar.
Länsförsäkringar Uppsalas värdeord är affärsmässighet, handlingskraft och engagemang. Allt vi gör präglas av detta, och det är också egenskaper vi söker hos dig.
I din roll behöver du vara lyhörd för kundens behov och kunna kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt. Vi vill jobba med dig som kan bidra med positiv energi och har lätt för att samarbeta. Du har ett eget driv till utveckling och vill göra affärer. Ju längre du stannar hos oss desto mer hinner du lära – därför önskar vi att du har minst två år kvar av dina studier och en vilja till ett långsiktigt samarbete.
Vår ambition är att spegla våra kunder för att möta dem på bästa sätt. Därför läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför vår verksamhet. Vi ser gärna att du kan fler språk än svenska och engelska, men det är inget krav.
För att försöka vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering så använder vi tester i samband med ansökan.
Mer information
Du jobbar som timanställd resurs vilket innebär att vi främst behöver dig vid sjukdom, semester eller annan frånvaro. Under sommaren innebär det att du arbetar heltid under minst 8 veckor. Men eftersom det är mycket att lära sig och hålla sig uppdaterad inom så jobbar du regelbundet någon dag varje vecka även under terminerna, med utgångspunkt i hur det fungerar med dina studier. Arbetet sker på dagtid under vardagar.
Vill du veta mer om rollen och Länsförsäkringar Uppsala kontaktar du gruppchef Viktor Sundén på 018-68 55 72.
Facklig kontaktperson för Forena är Rebecka Knutsson, 018-68 57 19.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Ronny Printzell
018-685667
Teamledare Arne Lindqvist
018-685706
FTF-ombud Robert Mattsson
018-685549
Gruppchef Ronny Printzell
Kontaktombud FTF Robert Mattsson
Teamledare Åsa Lindgren
Gruppchef Michael Ahlfont
Säljchef Kristiina Liljestrand
070-388 56 85
Bank- och försäkringssäljare Anna Jansson
018-68 55 26
Skadegruppchef Michael Ahlfont
070-588 07 86