OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du student och vill jobba som ekonomiassistent under sommaren på ett välkänt hightech-bolag i en internationell miljö - då är denna tjänst för dig. Du kommer ingå i Billing and Revenue Assurance-teamet. Välkommen in med din ansökan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en ekonomistudent till deras kontor i Solna under sommarperioden på heltid. I ljusa och attraktiva lokaler i Solna erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö med fokus på att ha kul längs vägen. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta i Billing and Revenue Assurance-teamet med 7 härliga kollegor! Din närmsta rapporterande chef är Head of Billing and Revenue Assurance, och kommer vara närvarande och stöttande under din introduktionsperiod tillsammans med hjälpsamma och välkomnande kollegor. Du kommer få en gedigen upplärning och förväntas efter en månad att vara självgående.
Du erbjuds
- En fot in på ett globalt bolag och samla på dig värdefulla erfarenheter och kontakter
- Arbeta i ett sammansvetsat team med god sammanhållning
- Bli en del av ett stort bolag med startup-känsla med en stark ställning på världsmarknaden
- En gedigen onboarding med stöttning från din chef och kollegor
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Svara på all kundärenden från runt om I världen om frågor kring Billing (fakturor, dispyt, statement of accounts, etc)
* Svara på interna frågor kring Billing
* Producera filen om Revenue Trend Analysis
* Producera filen för Reconciliation
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi på universitet eller yrkeshögskola under uppdraget
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
- Har goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du
- Studerar ekonomi med inriktning redovisning, företagsekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll/arbetsuppgifter
- Har ett genuint intresse för siffror
- Har erfarenhet av bl.a. skapa pivottabeller och hantera VLOOKUP Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
Utöver kraven för denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som person är noggrann i ditt arbete, problemlösande och innovativ. Att du värdesätter att jobba aktivt tillsammans med ditt team och är engagerad och prestigelös. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om kund delges under telefonavstämning
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231