OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du eller ni studenter inom beteendevetenskap, kommunikation, pedagogik eller motsvarande inriktning och på jakt efter ett exjobb? Ska du eller ni skriva examensarbete till hösten 2021 och vill få vara med och bidra med nya insikter? Nu letar vi efter nyfikna och drivna studenter för exjobb åt Norrenergi med start hösten 2021.
Intresseanmälan sker via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring uppdraget är du välkommen att kontakta vår konsultchef Johanna Rooth på 070 - 813 73 71. Urval sker löpande.
Om företaget
Norrenergi är ett kommunägt, lokalt fjärrvärmebolag i den expansiva norra delen av Storstockholm. Vi vill vara ett konkurrenskraftigt alternativ med minsta möjliga miljöpåverkan. Vi är stolta över att vår fjärrvärme och fjärrkyla lever upp till mycket höga miljökrav. Vår fjärrvärme är dessutom märkt med Bra Miljöval. Att så många är anslutna till våra nät gör oss till en central del av den lokala infrastrukturen och ger oss en viktig roll för en hållbar stadsutveckling. Vi delar med oss av vår erfarenhet och kompetens för att våra kunder ska använda vår streamade värme och kyla på ett ännu mer effektivt och för miljön skonsamt sätt. Våra medarbetares uppfinningsrikedom och mod att pröva nya idéer är vår viktigaste styrka. Så hittar vi snabbt och smidigt lösningar på dagens utmaningar och utvecklar verksamheten.
Bakgrund
Vi behöver i branschen bli mer medvetna om hur rationella kunderna är när de tar beslut. Generellt så behöver vi lyfta oss att bli mer pedagogiska, kommunicera och förklara saker på ett sätt som mottagaren vill och kan förstå. Många i energibranschen har ett stort intresse och kunskap inom sitt yrkesområde och det yttrar sig ofta i att vi vill förklara det snillrika i våra tjänster och ”hur det hela funkar”. Problemet är bara att när vi gör det så blir det på en ganska hög expertnivå. Vi har också en förmåga att vilja ”berätta allt” utifrån en kultur som andas stor korrekthet istället för att fundera på hur vi sänder budskap som kan tas emot av mottagaren och vilka signaler det ger när man ”överförklarar” för läsaren.
Förhoppningen med examensarbetet är att ta fram underlag som många energibolag skulle kunna använda som utbildning internt för att bli mer pedagogiska och för att möta upp med det som matchar kundens sätt att ta beslut. Under våren 2021 har fokus varit att konkretisera visioner och förhoppningen är att detta examensarbete kan komma att bidra till bra tankar utifrån som ska hjälpa till att bli mer pedagogiska och för att möta upp med det som matchar kundens sätt att ta beslut.
Välkommen med din intresseanmälan!
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f. Kundservicechef Henrik Sedvall
08 -475 05 78
Rose-Marie Johansson
08-475 04 26
Driftchef Lars Olrin
08-475 04 64
Produktionschef Staffan Stymne
08 -475 04 89
HR- chef Caroline di Paolo
08-475 05 59