StudentConsulting söker helpdeskmedarbetare till Helsingborgshem!

StudentConsulting söker helpdeskmedarbetare till Helsingborgshem!

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för service och IT och känsla för att hjälpa användare med olika problem? Gillar du att ta egna initiativ och influera andra? Då kan du vara Helsingborgshems nästa kollega!

Helsingborgshem ägs av Helsingborgs Stad och är ett modernt bostadsbolag med 12 000 hyresrätter i över 30 bostadsområden. Helsingborgshems fastigheter uppgår till cirka 10 miljarder kronor och de omsätter drygt 900 miljoner. Var femte helsingborgare har sitt hem hos Helsingborgshem och deras verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. För att uppnå detta strävar Helsingborgshem efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Det är viktigt för Helsingborgshem att skapa en känsla av stolthet hos deras kunder gällande bostaden, området och stadsdelen – en stolthet för Helsingborg som helhet. 270 medarbetare vill tillsammans bidra med ett öppet och aktivt förhållningssätt för att möta kunders drömmar om livet hemma – både idag och imorgon. Läs mer om Helsingborgshem på: www.helsingborgshem.se

Just nu hjälper vi vår kund Helsingborgshem med rekrytering av en ny medarbetare till teamet IT/Helpdesk. För att vara rätt person för tjänsten har du passion för service och IT och brinner för att hjälpa användare med olika problem. Du tar egna initiativ och uppskattar att influera andra att ständigt bli bättre. Som person bör du trivas i en snabbt föränderlig vardag och brinna för problemlösning. Vi söker dig som är nyfiken på utveckling och förbättring inom ditt område – då kommer du älska att arbeta på Helsingborgshem!

Arbetsuppgifter:

Helpdesk är den del av IT-sektionen som medarbetarna kommer i kontakt med i första hand. Som helpdeskmedarbetare ansvarar du för att våra medarbetare får ett välkomnande, professionellt och positivt bemötande. Uppdraget är spännande och av varierande karaktär vilket kommer bidra till personlig utveckling och en rad olika utmaningar. Utöver dina dagliga arbetsuppgifter finns det möjlighet att bidra med förbättringsförslag i övriga delar av verksamheten och avlasta övriga team. Helsingborgshem arbetar både via ticket system och personliga kontakter där helpdesk hjälper användaren direkt om det går. Inkommande problem ska primärt lösas direkt och de ärenden av svårare karaktär vidarebefordras till 2nd line. Kunden hanterar problem i alla olika former, från det enklaste problemet till de mer svåra och komplexa.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Besvara allmänna frågor från medarbetarna kring IT-relaterade frågor
• Hantera inkommande felanmälningar från medarbetare och lösa dem antingen själv eller eskalera dem till någon kollega på IT-avdelningen
• Ansvara för felanmälningar via deras kanaler och att dessa hanteras
• Ansvara för beställningar av datorer, telefon och annan kringutrustning
• Diverse administrativa uppgifter

Din profil
Som person är du serviceminded, snabbtänkt och kommunikativ och måste kunna se hur problemen påverkar våra användare och därifrån lösa de på bästa sätt. Att sätta kunden i fokus och ge ett positivt bemötande kommer naturligt för dig. Du är trygg med telefon och dator som närmsta verktyg och har förmågan att arbeta organiserat och strukturerat samtidigt som du behärskar att arbeta i högt tempo. Du är självgående och besitter förmågan att kunna prioritera och fatta beslut. Samtidigt som du uppskattar att arbeta i ett team för att bidra med utbyte av såväl kunskap som glädje och energi. Du inspireras av att använda teknik för att lösa problem. Du har lätt för att på ett pedagogiskt vis hjälpa till, både via tal och skrift.

Vi ser gärna att du har goda kunskaper/erfarenhet av följande:
• Active Directory
• Telefonisystem
• Windows Operativsystem
• Outlook & Exchange
• MS Office & O365
• Skrivare & skrivarhantering
• Sharepoint
• Hårdvarurelaterade frågor

Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är meriterande. För rollen krävs god svenska och engelska i tal och skrift.

Urval och intervjuer kommer ske löpande. Passar du in på ovan beskrivning? Ansök då redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2021
  • Ansök senast: 25 juni 2021

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024