OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du eftergymnasial student och söker ett lärorikt sommarjobb som sedan övergår till ett extrajobb? I den här rollen kommer du att ha ett lärorikt arbete som innebär mycket kundkontakt och du får arbeta mot uppsatta mål och bidra till Sveriges bästa kundupplevelse.
Tillsammans i teamet arbetar ni för att på bästa sätt hjälpa våra privata försäkringstagare. Du kommer främst att ta emot inkommande samtal men du kommer även att ringa kundvårdande samtal till våra befintliga kunder och då erbjuda dem försäkringslösningar och rådgivning. Jobbet erbjuder alltså en mix av kundservice och försäljning med målet att våra privata försäkringskunder ska vara rätt försäkrade utifrån deras individuella behov. Du jobbar mot tydligt uppsatta mål där kundnöjdhet och försäljning är viktiga mätetal.
Vi är såklart måna om att du ska känna dig trygg in din roll och att du ges rätt förutsättningar för att lyckas. Inledningsvis kommer du därför få en introduktionsutbildning då det är av stor vikt att du tillgodogör dig kunskaper om våra försäkringsprodukter och dess villkor. Denna utbildning kommer att pågå dagtid och du kan behöva göra viss anpassning till dina studier.
Vem är du?
Vi söker dig som är eftergymnasial student med minst två år kvar av dina studier och som har möjlighet att arbeta 100% under sommaren och till hösten kvällar och helger. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta mot tydligt uppsatta mål i en kundnära roll så är det meriterande men vi tror att det är din potential och dina personliga egenskaper som kommer att få dig att lyckas i rollen. Du behöver kunna uttrycka dig förståligt på svenska i både tal och skrift eftersom arbetet innebär mycket kommunikation med både interna och externa kontakter. Annan språkkompetens värdesätts också.
Vi söker dig som levererar service i världsklass genom att visa kunden ett genuint intresse för att identifiera kundens behov och skapa värde. Du drivs av att prestera och att jobba mot tydligt uppsatta mål. För att trivas hos oss ska du tycka om att samarbeta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter. Vidare har du lätt för att skapa nya relationer och låter gärna din energi smitta av sig på både kunder och kollegor. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Mer information
Vi är måna om att vara objektiva och så fördomsfria vi kan i vår rekryteringsprocess och du kommer om du uppfyller kraven (eftergymnasial student med två års studier kvar) att få en länk till Assessios arbetspsykologiska test som vi, tillsammans med din ansökan, sedan använder när vi ska göra urval. Testet består av en logisk del och en del med frågor kopplade till din personlighet, detta hamnar gärna i skräpposten så håll gärna ett öga där efter sista ansökningsdag.
Vill du veta mer kontakta chef Proaktiv försäljning, Max Rinnesjö 013- 29 05 77 eller Elin Wigert, HR-Partner, 013-29 07 88. Facklig kontaktperson, Forena, är Jens Wäppling 013-29 05 83.