OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du student och har ett brinnande intresse för teknikområdet? Skulle du även beskriva dig som en social person som gillar att ha flera kontaktytor, samtidigt som du är självgående och älskar att lösa problem? Då kan detta vara en tjänst för dig!
OM TJÄNSTEN
Som servicepersonal inom NOC kommer du att övervaka och supportera Tele2s nät. Supporten ansvarar för övervakning av det mobila och fasta nät 24/7 365 dagar om året. NOC är spindeln i nätet och ansvarar även för att koordinera felsökning och sprida information både internt och externt. Din uppgift blir att tillsammans med Tele2s supportgrupper se till att kunder har ett stabilt och fungerande nät.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera incidenter genom att analysera inkommande larm från olika övervakningssystem
- Analysarbete med syfte att förhindra potentiella tjänstestörande problem och finna lämpliga lösningar
- Eskalera till intern och/eller extern part då incident ej kan avhjälpas med hjälp av NOC:s tillgängliga system och felavhjälpningsprocesser
- Informera Tele2:s kunder och övriga intressenter om aktuell nätstatus
- Supportera fälttekniker under pågående felavhjälpning och vid planerade arbeten i nätet
- Bidra till förbättrade arbetsprocesser och rutiner för att ytterligare öka kundnöjdheten
- Assistera supportgrupper och utföra planerade åtgärder i produktionssatt nät eller tjänst i servicefönster under NOCs nattskift
VI SÖKER DIG SOM
- Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska, både i tal och i skrift - då båda språken används i det dagliga arbetet
- Du har minst 1,5 år kvar av din eftergymnasiala utbildning, gärna inom teknik/IT
- Du har arbetat med någon typ av service sedan innan
- Du har god datavana och ett stort teknikintresse
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet från liknande roll
- Studerar nätverksteknik eller radio & telekom
- Erfarenhet av att arbeta med Linux/Unix
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Självgående
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231