Studenter på deltid till inköpsavdelning

Studenter på deltid till inköpsavdelning

Arbetsbeskrivning

Saab Dynamics har fem inköpsavdelningar och avdelningen för mekanik i Kalskoga behöver nu avlastning i inköpsarbetet med hjälp av två studenter. Här finns möjligheten för dig som studerar att få meriterande erfarenhet på ditt CV från ett högteknologiskt företag med tekniska produkter inom försvarsindustrin!

OM TJÄNSTEN
Saab Dynamics erbjuder en marknadsledande portfölj som består av bland annat markvapen, missilsystem, undervattensfordon och avancerade kamouflagesystem för civil- och försvarsmakten. På Björkborns industriområde i Karlskoga delar inköpsavdelningen för mekanik kontorsyta med produktionen. Inköpsavdelningen har som arbete att bistå produktionen med artiklar från olika leverantörer.

Här arbetar en grupp om 20 personer i roller som operativa inköpare, strategiska inköpare samt i inköpsroller gentemot marknad och utveckling.
Du kommer att få en introduktion i arbetet av erfarna inköpare på plats och på sikt när du är mer varm i kläderna så kommer du mer självständigt ta dig an arbetsuppgifter.

Arbetstiderna är förlagda vardagar 8-17 och du kommer att arbeta ca 10-12 h/vecka. Schema för några veckor framöver bestäms i dialog med chef på plats och likaså arbetstider samt om arbetet blir förlagt på hel- eller halvdagar. Arbetet kommer starta under Maj och pågå löpande, men ej under Juli då avdelningen är stängd.

Du erbjuds:


* En chans att få inblick och förståelse för hur arbete på en inköpsavdelning fungerar
* Ett arbete på ett innovativt företag som tillverkar och utvecklar produkter för att upprätthålla människors och samhällets säkerhet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som inköpsassistent kommer du att hjälpa till med inköpsarbete av olika slag och vara en avlastning och stöttning för avdelningen. Du kommer att bli tilldelad arbetsuppgifter, ta vid i arbetet från där du avslutade sist men också ta egna initiativ och fråga dina kollegor vad du kan stötta i. Arbetet är administrativt där vana av att arbeta med dator som främsta verktyg är en viktig del. Likaså att du sedan tidigare har grundläggande kunskaper i excel.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Arbeta med framtagning av mallar och sammanställa risklistor
* Föra in priser i dokument och offerter i affärssystemet
* Arbeta med att månatligen sätta ihop KPI utfall
* Ta fram statistik och listor från olika leverantörer
* Arbeta med att strukturera upp dokument, listor och statistik av olika slag


Har du tidigare erfarenhet av inköpsarbete och arbete i affärssystemet IFS är detta mycket meriterande.

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar vid högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
Vi ser gärna att du studerar till ingenjör, med fördel mot industriell ekonomi eller ekonomprogrammet.


* Har körkort och bil och kan ta dig till Karlskoga
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då kommunikation och dokumentation görs på båda språken.


Som person är du:


* Noggrann
* Självgående
* Kommunikativ


Som person är du nyfiken och lyhörd, och ser detta som ett fantastiskt steg i din karriär. Vi ser också att du har en god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Det är av stor vikt att du tar initiativ och driver ditt eget arbete framåt och frågar om det är något du inte förstår.

Övrig information


* Start: Maj
* Placering: Kalskoga
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SAABs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Saab här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2020
  • Ansök senast: 16 maj 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023