Studenter sökes! Jobba deltid som kundtjänstmedarbetare

Studenter sökes! Jobba deltid som kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Är du student, positiv och älskar att ge kunder enastående service har du nu möjligheten att jobba extra som kundtjänstmedarbetare hos Oscar Magnuson Spectacles, ett exklusivt designer brand inom glasögon 👓🌟

OM TJÄNSTEN
Som kundtjänstmedarbetare hos Oscar Magnuson Spectacles kommer du att arbeta serviceinriktat i kundtjänsten. Din huvuduppgift kommer att vara att på ett professionellt, positivt, glatt och lösningsorienterat sätt assistera och hjälpa företagets kunder över telefon och mail. Ärenden kan vara frågor rörande produkter (glasögon) och beställningar. Du kommer främst att kommunicera med återförsäljare och samarbetspartners och därmed arbeta med så kallad business-to-business support. Du kommer utöver kundtjänst att hantera administrativa uppgifter kopplat till de ärenden som du hanterar.

Företaget verkar internationellt, vilket gör att nästan all kommunikation med kunder kommer att ske på engelska, då kunderna du möter kommer från olika länder.

I rollen kommer du att vara en del av ett mindre team med positiv energi, kreativitet och stark sammanhållning. Du kommer att arbeta nära företagets grundare och få en god inblick i företagets verksamhet.


* Omfattning och upplägg av arbetspass: I rollen kommer du att arbeta två vardagar i veckan kl. 13-17. Vi ser gärna att du kan arbeta två dagar i rad. Vilka dagar du arbetar går att anpassa i samråd med ansvarig på företaget - på så sätt är arbetstiderna flexibla och går att anpassa efter studieschema.


Du erbjuds
- Erfarenhet inom en spännande bransch
- Möjligheten att utvecklas inom kundtjänst

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa företagets kunder via telefon och e-post med olika ärenden.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar vid universitet eller högskola och har minst ett år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet av kundservice
- Har god telefon- och datorvana
- Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har


* Har tidigare erfarenhet av kundtjänst via telefon
* Har lång tid kvar av dina studier och söker ett långsiktigt extrajobb
* Har intresse för eller erfarenhet av design-branschen
* Har flytande kunskaper i franska eller tyska


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösare
- Positiv och glad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2024
  • Ansök senast: 18 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024