Studenter sökes som rekryteringsassistenter!

Studenter sökes som rekryteringsassistenter!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som studerar och vill utveckla din kunskap inom HR och rekrytering! Som rekryteringsassistent får du följa rekryteringsprocessen från start till mål och bidra till att hitta rätt kandidater. En värdefull chans att bygga nätverk och erfarenhet i branschen. Start är omgående så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund grundades 2013 i Haninge med målet att skapa en trygg och positiv upplevelse för den enskilda individen. Deras mål är att varje människa ska få uppleva ett bra och rikt liv. De arbetar med personlig assistans, hemtjänst, avlösning och ledsagning samt hushållsnära tjänster. Ledorden för verksamheten är kontinuitet, trygghet, delaktighet och omtanke.

I rollen som rekryteringsstöd kommer du ha övergripande ansvar för att planera, koordinera och genomföra rekryteringsprocessens olika steg. Detta innebär att arbeta nära rekryterande chefer för att säkerställa en effektiv och kvalitativ process från behovsanalys till anställning. Du kommer att jobba i hela rekryteringsprocessen från start till mål. Rollen kräver god samarbetsförmåga, noggrannhet och förmåga att driva processer framåt för att attrahera och rekrytera rätt kompetens.

Tjänsten är på deltid och vi söker två studenter som är tillgängliga minst 10 timmar vardera i veckan fram till augusti 2025.
Det går att utföra vissa administrativa delar hemifrån, men vid vissa arbetsmoment så som intervjuer med kandidater måste detta utföras på plats i antingen Haninge eller Huddinge.

Du erbjuds
- Värdefull kunskap och en inblick i HR-branchen.
- Möjlighet att sitta med på fackliga förhandlingar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* CV-granskning och urval av kandidater, samt intervjuer.
* Hantera kontakten med kandidater genom hela rekryteringsprocessen.
* Delta i intervjuer och bidra med feedback för urval.
* Utföra referenstagning och bakgrundskontroller för slutkandidater.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en akademisk utbildning inom HR.
- Goda kunskaper i ms office eller likvärdigt.
- God samarbetsförmåga med kollegor, interna kunder och kandidater.
- Har flytande kunskaper inom svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har
- Innehar B-körkort.
- Tidigare erfarenhet av rekrytering och eller andra HR-frågor.
- Tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Ansvarsfull
- Ödmjuk
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2024
  • Ansök senast: 12 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


9 november 2024