OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tele2 är en av Europas snabbast växande telekomoperatörer och erbjuder alltid deras kunder vad de behöver till ett lägre pris. De har 15 miljoner kunder i 10 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor. Tele2 behöver nu förstärka och utöka kundserviceavdelningen.
Om jobbet
Vi söker nu studenter som vill sommarjobba och sedan fortsätta att jobba extra på en spännande och utvecklande arbetsplats med karriärmöjligheter. Tele2 i Stockholm behöver nu förstärka sin kundtjänst med motiverade studenter som kommer att jobba på deras Savedesk-avdelning.
Savedesk är en avdelning som handhar inkommande samtal från kunder som vill avsluta sina abonnemang hos Tele2. Vårt uppdrag är att få kunderna att vilja fortsätta sitt samarbete med oss. Vi jobbar med alla Tele2:s produkter och följer upp tydliga mätbara mål på daglig basis.
Dina arbetsuppgifter blir att hantera inkommande samtal gällande avslut samt försäljning på alla Tele2:s produkter. Du skall ha förmågan att snabbt kunna analysera och erbjuda en bra lösning till kunden. Målet är att alltid ha nöjda kunder och se till kundens bästa.
Om anställningen
Du kommer att bli anställd av Manpower Student och arbeta som konsult hos Tele2. Uppdraget startar den 8 juni och för att du ska komma in i arbetet på allra bästa sätt får du i början av din anställning en betald utbildning på totalt 2 veckor som ger dig all den kunskap du behöver för att kunna utföra ett riktigt bra arbete.
Under sommaren kommer du sedan arbeta på ett rullande schema med en sysselsättningsgrad på 80%. Du är tillgänglig för jobb under hela perioden juni, juli och augusti.
Till hösten kommer sedan behovet gå ner på deltid och du kommer jobba ca 40-60 timmar i månaden parallellt med dina studier. Öppettiderna är måndag – fredag kl 07.00-20.00.
Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som brinner för försäljning och vill bli en av Tele2s fantastiska medarbetare. Du är driven och brinner för att skapa goda kundkontakter.
Som person är du ambitiös och villig att lära dig mycket på kort tid.
Tjänsten kräver ansvar och en förmåga att skapa resultat i ett högt tempo. Du trivs i mötet med människor, är säljfokuserad samt har ett engagerande förhållningssätt. Vi ser att du har minst ett års erfarenhet av försäljning, exempelvis från butik eller över telefon.
Ett krav på dig som söker är att du är studerande i Stockholmsområdet och har minst ett till två år kvar på dina studier.
Vad kan vi erbjuda dig?
- En spännande och utvecklande arbetsplats med karriärmöjligheter
- Kontinuerlig utveckling
- Chansen att arbeta med spännande produkter
- Rabatter på Tele2s produkter
- Ett bra arbetsklimat genom engagerade kollegor och chefer. Tele2 har mycket höga resultat i sin årliga medarbetarundersökning avseende såväl ledarskaps- som medarbetarindex.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos Tele2? Följ ambassadörerna på Tele2s Facebooksida; Tele2 Karriär.
Kontaktperson
Är du den vi söker? Sök tjänsten via ansökningslänken. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten? Ring Manpower Mia Asplund på 08-452 33 59. För tekniska frågor vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00.
Varmt välkommen med din ansökan!
Gilla oss på Facebook!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christine Johanson
Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall
Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin
Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström
Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71