OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du sugen på nya utvecklingsmöjligheter vid sidan av dina studier? Vill du avsluta året med en fot in i ett spännande start-up bolag som kan erbjuda värdefulla erfarenheter och karriärmöjligheter efter examen? Då ska du titta hit! Hos Pair välkomnas även till ett familjärt bolag med härlig organisationskultur där ni tillsammans bidrar till företagets framgång! Välkommen in med din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Pair grundades 2019 och genom deras applikation hjälper de människor att hitta, boka och betala sina parkeringsplatser redan innan de sätter sig i bilen. Pair satsar nu på att utveckla sitt affärsområde inom bokning av parkering och elbilsladdning där vi nu söker två studenter som ska ansvara för teknisk support mot företagets kunder och användare av företagets lösningar.
I rollen som teknisk support kommer du att arbeta kvällar och helger, där du förväntas arbeta två vardagskvällar i veckan samt helg var tredje vecka. Under ditt arbetspass kommer du ha beredskap där du förväntas vara tillgänglig på telefon för inkommande samtal från kunder och användare som behöver support i olika ärenden gällande laddboxarna. När du kommer som ny på företaget så kommer du att få en tydlig introduktion för att du på bästa sätt kan komma in i din roll. Den här rollen passar dig som har ett tekniskt intresse och vill utvecklas inom ett snabbt växande område inom elbranschen. Vi ser att du är ansvarstagande och flexibel då rollen kräver det eftersom du på egen hand kommer att vägleda användaren tills att problemet är löst.
Pair har tre olika affärsområden som du kan läsa mer om här:
Pair Manager:
Pair Manager är ett lätthanterligt system för hotell där de kan erbjuda sina gäster parkering. I hotellgästens bokningsbekräftelse får de en länk där de själva kan boka sin parkeringsplats och på så sätt frigörs extra arbetstid för hotellpersonalen. När det är lägre tryck på hotellets garage eller laddstolpar kan personalen, via Pair Parking erbjuda allmänheten de platser som inte nyttjas. I dagsläget är detta digitala administrationssystem det enda på marknaden.
Pair Recharge:
Det är i dag en stor tillväxt på elbilsmarknaden och Pair Recharge är appen för framtidens bilar. De har baserat sin affärsmodell på hög nyttjandegrad av laddboxarna. Till skillnad från andra aktörer på marknaden erbjuder de sin betalningslösning på samtliga laddboxar med uppkoppling. Pairs kunder får dessutom ta del av laddintäkterna helt utan någon egen investering. De samarbetar med Soltech Energy och tillsammans garanterar dem en skräddarsydd laddlösning anpassad för kundens verksamhet.
Pair Parking:
Med appen Pair Parking kan fastighetsägare och hotell maximera sina parkeringsplatsers nyttjandegrad. Med Pairs system erbjuds allmänheten att på ett säkert sätt, via en enkel bank-id legitimering, kunna nyttja de platser som annars stått tomma under låg beläggning. Maximera era platser och öka intäkterna på samma gång. Pairs affärsmodell består av en revenue share mellan sitt företag och kunderna. Hittills har Pair skrivit avtal med flertalet hotell och fastighetsägare, varav flera hotell från de stora kedjorna Best Western, Elite Hotels, Nordic Choice, Scandic Hotels och Radisson Hotels.
Du erbjuds:
* En roll på ett spännande start-up bolag med en kompetent styrelse med lång erfarenhet av att driva bolag och många starka investerare.
* God möjligheter till en anställning efter avslutade studier.
* En härlig företagskultur som känneteckans av en familjär och prestigelös känsla där alla är med och bidrar till bolagets framgång.
* Flexibelt arbete där du kan sitta hemifrån och arbeta.
* Möjligheten att arbeta på ett bolag med goda karriärs-och utvecklingsmöjligheter där du på sikt kan arbeta både nationellt och internationellt.
ARBETSUPPGIFTER
- Arbeta med support och ärendehantering i företagets system.
- På ett professionellt sätt besvara kunder och användares frågor via telefon.
- Hantera tekniska problem samt hitta lämpliga lösningar utefter kundens behov.
Pair befinner sig i en spännande tillväxtresan där du kommer ha en viktig roll för företagets fortsatta utveckling. I din roll som teknisk support kommer du att vara ansiktet utåt mot kunder och användare och därmed bidra till att företaget har en hög kundnöjdhet och kan fortsätta växa.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1,5 år kvar av dina studier. Gärna med inriktning inom exempelvis IT, teknik, HR eller logistik
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har ett tekniskt intresse och god dator- och systemvana
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från ett serviceyrke
Som person är du:
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Problemlösande
* Serviceinriktad
Övrig information
* Lön: Timlön.
* Start: Omgående.
* Omfattning: Deltid, med möjlighet att jobba extra pass vid behov.
* Arbetstider: 2 vardagskvällar i veckan, mellan klockan 17-22. Du förväntas även arbeta helg var tredje vecka, arbetstiderna är då 7-22.
* Placering: Jönköping, där arbetet kan utföras remote.
* Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Pair.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget på Pair.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231