OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur.
Tjänsterna är behovsanställningar där du under semestertid och julledighet arbetar heltid och resterande av året vid återkommande behov. Önskvärt är att start sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du arbetar dagtid och utgår från våra fräscha lokaler på Södras huvudkontor i Växjö, centralt beläget vid Växjösjön.
Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team med en gemensam vision att tillsammans skapa en förstklassig medlemsservice.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som extraanställd på Södras Medlemsservice arbetar du med att ge support både via telefon och epost till medlemmar och anställda på Södra Skog i olika medlems- och affärsrelaterade frågor. Du kommer att vara insatt i och stödja inom en rad olika ämnesområden, exempelvis hantering av medlemskapet, kapital- och likvidfrågor samt Södras inköpsprocess.
Ämnesområdena är många och varierande och du behöver bygga upp en övergripande förståelse för att kunna ge medlemmarna ett bra och professionellt bemötande. Detta är ett arbete som ger dig goda förutsättningar att bli väl insatt i Södras olika affärsformer och delaktig i Södras medlemsupplevelse. Arbetet är rollbaserat vilket betyder att arbetsdagen kommer fördelas ungefär lika mellan support och administrativa arbetsuppgifter.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har;
- Avslutad gymnasieutbildning och med fördel studerar ditt första eller andra år på Högskola/Universitetsutbildning.
- Arbetslivserfarenhet av servicerelaterade arbetsuppgifter och administrativa erfarenheter
- God datavana
Meriterande för denna tjänst men inte nödvändigt är om du har intresse för skogligverksamhet eller eftergymnasial utbildning på Högskola/Universitet inom skogsbruk. Det absolut viktigast är dock att du har en naturligt hög servicenivå och god problemlösningsförmåga.
Du trivs med att arbeta i en digital miljö och med att finnas tillgänglig på telefon. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom support/service/kundtjänst ser vi det som väldigt positivt.
Som person är du en serviceinriktad och kommunikativ lagspelare som är trygg i dig själv och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet samtidigt som du drivs av att utveckla dina egna arbetsuppgifter som gruppens samarbete.
För att bemöta våra medlemmar på bästa sätt behöver du vara lyhörd inför din omgivning och trivs i samarbetet med andra. Vi tror att du är en person som är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer. Vidare är du duktig på att skapa och bibehålla relationer.
Placering
Tjänsterna är behovsanställningar där du under semestertid och julledighet arbetar heltid och resterande av året vid återkommande behov. Du är placerad i Växjö.
Vill du veta mer?
Vi använder oss av löpande urval vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor om tjänsten och processen är du välkommen att kontakta Linnea Edgren på 0470-89 116. För frågor om verksamheten är du välkommen att kontakta Lina Ivarsson tfn +46 725 834 485. För fackliga frågor vänligen kontakta:
Teddy Hedlund, Unionen, +46 706 655 828.
Eric Karlsson, Unionen, +46 761 186 053.
Ansök via länken nedan senast den 15:e februari 2021. Hoppas vi hörs snart!
Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.