OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Sektionen HRs huvuduppgift är att stödja verksamheten vid Lunds universitet i det personalpolitiska arbetet.
Sektionen har även i uppdrag att stötta chef-och ledarskapsutveckling samt karriärutveckling. Sektionen underlättar och skapar förutsättningar för verksamheten att följa lagar och regler genom att ta fram universitetsgemensamma styrdokument, rutinbeskrivningar och verktyg inom området liksom kartlägger, utvecklar och följer upp processer inom HR-området.
Sektionen HR söker nu en studentmedarbetare för arbete med intern kommunikation.
Som studentmedarbetare får du möjlighet att arbeta med kvalificerade arbetsuppgifter kopplade till ditt studieområde och att utveckla ditt professionella nätverk. Du får även erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig och internationell organisation.
Arbetsuppgifter
Tillsammans med sektionens internkommunikatör kommer du att arbeta med universitetsövergripande HR-kommunikation på universitetets interna webbplatser, för målgrupperna HR-funktioner, chefer och medarbetare. Då universitetet har många internationella medarbetare erbjuder webbplatserna information både på svenska och på engelska. Eftersom universitetet är en offentlig myndighet måste webbplatserna även vara tillgänglighetsanpassade.
Du kommer att arbeta med att
- tillgänglighetsanpassa universitetsövergripande HR-dokument på Lunds universitets webbplatser,
- löpande uppdatera HR-information på interna webbplatser,
- bygga upp en engelskspråkig webbplats med HR-information för universitetets internationella chefer/ledare,
- hantera beställningar av engelska översättningar till webbplatserna,
- hantera halvårsrevisioner av HR-information på webbplatserna.
Du arbetar 10 timmar i veckan, men vi tar hänsyn till de obligatoriska momenten i dina studier och kommer överens om din arbetstid innan du börjar hos oss.
Kvalifikationer
Vi söker dig som bedriver heltidsstudier inom media- och kommunikationsvetenskap eller strategisk kommunikation vid Lunds universitet och som har fullgjort godkända motsvarande lägst 60 högskolepoäng, samt som har erfarenhet av
- målgruppsanpassning av information,
- budskapsformulering,
- klarspråk (det vill säga att skriva vårdat, enkelt och begripligt),
- att skriva för webben,
- bildhantering.
Därutöver är det meriterande om du har kunskap om webbtillgänglighet, utbildning inom HR/personalområdet och erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
Som person är du ansvarsfull, tydlig, lösningsfokuserad och har lätt för att samarbeta med andra. Du är också en bra skribent och har goda kunskaper i engelska.
Övrigt
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Sektionen HRs huvuduppgift är att stödja verksamheten vid Lunds universitet i det personalpolitiska arbetet. Sektionen har även i uppdrag att stötta chef-och ledarskapsutveckling samt karriärutveckling. Sektionen underlättar och skapar förutsättningar för verksamheten att följa lagar och regler genom att ta fram universitetsgemensamma styrdokument, rutinbeskrivningar och verktyg inom området liksom kartlägger, utvecklar och följer upp processer inom HR-området. I uppdraget till sektionen finns även att stötta arbetet kring universitetets internationella medarbetare.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.