OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Barn- och utbildningsförvaltningens kansli är den centrala enheten med ca 20 medarbetare vars uppdrag är att arbeta med övergripande frågor kring förskola och skola.
ARBETSUPPGIFTER
Parallellt med dina pågående studier arbetar du 5-15 timmar per vecka under 1-2 terminer, vid Barn- och utbildningsförvaltningen i Falkenbergs kommun.
Din uppdrag är att ordna, förteckna, arkivera och även gallra förvaltningens arkivmaterial. I ditt uppdrag arbetar du också med förvaltningens diarium. Det kan bli uppgifter med förvaltningens dokumenthanteringsplan. Mycket av arbetet bedrivs självständigt, men samtidigt i dialog med kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som läser en pågående utbildning inom arkivvetenskap och/eller har kännedom om arkiv- och informationshantering eller liknande. Du har kunskaper i regelverket kring arkiv samt om offentlighet och sekretess.
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt och förmågan att planera, organisera och arbeta metodiskt. Du är noggrann och uthållig.
ÖVRIGT
Inom våra verksamheter gäller lagen om registerkontroll (SFS 2000:873). Ytterliggare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Arja Holmstedt-Svensson
0346-88 64 35
Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Kontorschef Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
Verksamhetsekonom Hillevi Petersson
0346-88 62 02
Verksamhetsekonom Malin Andersson
0346-88 64 07
Förvaltningsekonom Hillevi Petersson
0346-88 62 02
tf förvaltningschef Majlis Wolfhagen
0346-88 63 63
tf förvaltningschef Majlis Wolfhagen
Personalsekreterare Gunilla Johansson
0346-88 62 97