Studentmedarbetare (amanuens) för kandidatprogrammet i service management

Studentmedarbetare (amanuens) för kandidatprogrammet i service management

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Institutionen för tjänstevetenskap söker en engagerad amanuens/studentmedarbetare som ska arbeta med kommunikation och marknadsföring av våra kandidatprogram vid institutionen.

Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet som erbjuder goda anställningsvillkor. Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Läs mer på universitets webbplats om att https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter är att planera, koordinera och genomföra aktiviteter för studentrekrytering tillsammans med institutionens kommunikatör. Du kommer även arbeta med att planera, producera och publicera för vårt instagramkonto. Även övriga administrativa uppdrag kan tillkomma.

Som amanuens/studentmedarbetare blir du en viktig länk mellan institutionen och studenterna och kan bidra med studenternas perspektiv på vår kommunikation. Du blir även en ambassadör för våra utbildningar och bidrar till att sprida en positiv bild av att studera hos oss.

Behörighet

För att kunna anställas som amanuens måste du enligt 5 kap 10 HF vara antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Examen får inte vara uttagen.

Kvalifikationer

För att bli aktuell för anställning som amanuens/studentmedarbetare ska du:

- Vara student på kandidatprogrammet i Service management eller Logistics service management.

Önskvärt/meriterande i övrigt:

- Erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av att arbeta med evenemang eller projekt.
- Erfarenhet av sociala medier.
- Erfarenhet av att vara studentambassadör eller engagemang i annan studentverksamhet

För att passa för arbetet krävs att du är utåtriktad, serviceinriktad och nyfiken på att lära dig. Du är också ansvarstagande och har en utpräglad teamkänsla samtidigt som du har förmåga att självständigt ta initiativ. Även en tydlig kommunikativ förmåga, med mycket goda kunskaper i svenska är viktigt. Har du goda kunskaper i engelska är det en fördel.

Övrigt

Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. juni 2024 med tillträde augusti 2023 eller enligt överenskommelse. Anställningens omfattning är 20 % av heltid och du arbetar en dag i veckan på institutionen. Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§, ej LAS grundande. I anställningen ingår semester som i samråd planeras ut inom anställningen.

Välkommen med din ansökan!

Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet.

Institutionen för tjänstevetenskap tillhör samhällsvetenskaplig fakultet och har verksamheten placerade vid Campus Helsingborg. Institutionen som funnits sedan år 2000 är en framgångsrik tvärvetenskaplig forsknings- och utbildningsmiljö.

Institutionen driver två kandidatprogram i service management. Vidare finns ett mastersprogram i service management med fem inriktningar: culture and creativity management, retail, supply chain service management, sustainable service management samt tourism. Undervisningsspråket på kandidatnivå är svenska, på mastersnivå engelska.

Forskningen vid institutionen tar sin utgångspunkt i aktuella samhällsproblem där tjänstesektorn är i fokus. Forskningen är organiserad i fyra tvärvenskapliga teman: Hållbarhet, resurser och tjänster; management, organisering och arbete; turism, plats och mobilitet, konsumtion, marknadsföring och detaljhandel samt kulturella och kreativa näringar.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Sammanfattning

Liknande jobb


Stödpedagog till Katrinebergs anpassade grundskola

Stödpedagog till Katrinebergs anpassade grundskola

21 november 2024

Klassassistent

Klassassistent

18 november 2024

Lärare i tyska

18 november 2024