Studentmedarbetare (amanuens) och SI-ledare till masterprogram

Studentmedarbetare (amanuens) och SI-ledare till masterprogram

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Institutionen för tjänstevetenskap söker en engagerad amanuens till höstterminen 2023 som ska arbeta med kommunikation och marknadsföring av våra masterprogram samt ha som uppgift att vara SI-ledare.

Vi söker erfarna studenter som läser på vårt masterprogram i service management.

Beskrivning av arbetsplatsen

Du är anställd som amanuens på institutionen för tjänstevetenskap. Din SI-ledarutbildning får du från European Centre for SI-PASS. Du kommer att arbeta i nära samarbete med såväl kommunikatör, masterkoordinator som lärare och ansvariga för SI-programmet på institutionen. Du kommer också att ha samarbete med andra SI-ledare inom programmet.

Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet som erbjuder goda anställningsvillkor. Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Läs mer på universitetets webbplats om att https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter är att planera, koordinera och genomföra aktiviteter för masterstudenter tillsammans med institutionens kommunikatör och masterkoordinator. Dina huvudsakliga uppgifter är att organisera event, evenemang och andra aktiviteter som syftar till att dels kommunicera och marknadsföra våra utbildningar, dels motivera och engagera studenterna i sin utbildning Du kommer även att arbeta med vårt instagramkonto.

Som SI-ledare kommer du regelbundet att ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik. Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnets begrepp och frågeställningar och tillsammans komma fram till svar och lösningar. Studenterna lär sig att se varandra som lärarresurs och tränas i kollaborativt lärande.

SI-ledaren har som uppgift att leda studenterna och strukturera SI-passen. SI-ledaren ska inte undervisa eller presentera något, utan gruppen ska tillsammans bearbeta kursinnehållet som redan presenterats av lärarna. SI-ledaren agerar som stöd och bollplank i denna process.

Mer specifikt innebär uppgifterna som SI-ledare att:

- förbereda och leda ett SI-pass på masterprogrammet i service management,
- registrera och rapportera närvaro efter varje SI-pass,
- skriva en kort sammanfattning efter varje SI-pass,
- schemalägga dina egna SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration,
- delta i SI-handledning när denna erbjuds.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Behörighet

För att kunna anställas som amanuens måste du enligt 5 kap 10 HF vara antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Examen får inte vara uttagen.

Kvalifikationer

Krav för anställningen är:

- du ska vara antagen och ska påbörja andra året på masterprogrammet i service management,
- du ska ha deltagit i SI-pass som student,
- du ska ligga i fas med dina studier,
- du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov,
- du ska ha lätt för att samarbeta med andra,
- du ska vara självgående,
- du ska ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Meriterande för anställningen är:

- erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter,
- erfarenhet av att arbeta med evenemang eller projekt,
- erfarenhet av att arbeta med sociala media.

Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början av varje termin. Du kan alltså söka anställningen utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Om du har goda studieresultat så ser vi det som meriterande. Utöver detta läggs stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt

Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. juni 2024 med tillträde i augusti 2023 och avser omfattning på 20 % av heltid. Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§, ej LAS grundande. I anställningen ingår semester som i samråd planeras ut inom anställningen.

Så här söker du

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av att detta uppdrag och på vilket sätt du är lämplig. Bifoga utdrag från LADOK som visar att du är i fas med studierna och godkänd på kurser som du vill vara SI-ledare på.

Välkommen med din ansökan!

Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet.

Institutionen för tjänstevetenskap tillhör samhällsvetenskaplig fakultet och har verksamheten placerade vid Campus Helsingborg. Institutionen som funnits sedan år 2000 är en framgångsrik tvärvetenskaplig forsknings- och utbildningsmiljö.

Institutionen driver två kandidatprogram i service management. Vidare finns ett mastersprogram i service management med fem inriktningar: culture and creativity management, retail, supply chain service management, sustainable service management samt tourism. Undervisningsspråket på kandidatnivå är svenska, på mastersnivå engelska.

Forskningen vid institutionen tar sin utgångspunkt i aktuella samhällsproblem där tjänstesektorn är i fokus. Forskningen är organiserad i fyra tvärvenskapliga teman: Hållbarhet, resurser och tjänster; management, organisering och arbete; turism, plats och mobilitet, konsumtion, marknadsföring och detaljhandel samt kulturella och kreativa näringar.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Sammanfattning

Liknande jobb


Stödpedagog till Katrinebergs anpassade grundskola

Stödpedagog till Katrinebergs anpassade grundskola

21 november 2024

Klassassistent

Klassassistent

18 november 2024

Lärare i tyska

18 november 2024