OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Institutionen för service management och tjänstevetenskap söker en engagerad amanuens/studentmedarbetare som ska arbeta med kommunikation och marknadsföring av våra masterprogram vid institutionen.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att planera, koordinera och genomföra aktiviteter för masterstudenter
tillsammans med institutionens kommunikatör och masterkoordinator. Dina huvudsakliga uppgifter är att organisera event, evenemang och andra aktiviteter som syftar till att dels kommunicera och marknadsföra våra utbildningar, dels motivera och engagera studenterna i sin utbildning. Du kommer även att arbeta med vårt instagramkonto. Även övriga administrativa uppdrag kan tillkomma.
Som studentmedarbetare blir du en viktig länk mellan institutionen och studenterna och kan bidra med studenternas perspektiv på vår kommunikation och vårt arbete med masterutbildningen. Du blir även en ambassadör för våra utbildningar och bidrar till att sprida en positiv bild av att studera hos oss.
Kvalifikationer
För att bli aktuell för anställning som amanuens/studentmedarbetare ska du:
- Vara antagen till utbildning på avancerad nivå vid institutionen för service management och tjänstevetenskap.
Önskvärt/meriterande i övrigt:
- Du läser på en masterutbildning i service management eller något annat samhällsvetenskapligt mastersprogram.
- Erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av att arbeta med evenemang eller projekt.
- Erfarenhet av att arbeta med sociala medier.
Det är viktigt att du är utåtriktad, serviceinriktad och nyfiken på att lära dig liksom att du har förmåga att arbeta självständigt. Du är ansvarstagande och har en utpräglad
känsla för samarbete. Eftersom största delen av ditt arbete innebär kommunikation med internationella studenter krävs mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Villkor
Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. juni 2023 med tillträde augusti 2022 eller enligt överenskommelse. Anställningens omfattning är 20 % av heltid och du arbetar en dag i veckan på institutionen.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Samhällsvetenskapliga fakulteten är ett av Sveriges ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhällsvetenskap och beteendevetenskap och bedriver verksamhet i både Lund och Helsingborg.
Institutionen för service management och tjänstevetenskap tillhör samhällsvetenskaplig fakultet och har verksamheten placerade vid Campus Helsingborg. Institutionen som funnits sedan år 2000 är en framgångsrik tvärvetenskaplig forsknings- och utbildningsmiljö. Det finns ca 45 adjunkter, universitetslektorer, forskare och professorer anställda. De kommer från ett flertal olika disciplinära bakgrunder: tjänstevetenskap, företagsekonomi, kulturgeografi, sociologi, etnologi, humanekologi, historia, logistik och miljöstrategi. Institutionen har fem professorer och två gästprofessorer. Institutionen har idag en relativt jämn fördelning mellan manliga och kvinnliga lärare och forskare. För närvarande har institutionen tretton aktiva doktorander i tjänstevetenskap.
Institutionen driver två kandidatprogram i service management. Vidare finns ett mastersprogram i service management med fem inriktningar: culture and creativity management, retail, supply chain service management, sustainable service management samt tourism. Undervisningsspråket på kandidatnivå är svenska, på mastersnivå engelska.
Forskningen vid institutionen tar sin utgångspunkt i aktuella samhällsproblem där tjänstesektorn är i fokus. Den problematiserar, ifrågasätter, bidrar med nya perspektiv och visar på socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbara vägar framåt för tjänstesamhället. Forskningen är organiserad i fyra tvärvenskapliga teman: Hållbarhet, resurser och tjänster; management, organisering och arbete; turism, plats och mobilitet samt konsumtion, marknadsföring och detaljhandel. Enskilda forskare kan vara knutna till en eller flera av dessa.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christer Eldh
042-35 66 40
Eerika Saaristo
042-35 65 03, eerika.saaristo@ism.lu.se
Christer Eldh, prefekt
042-35 66 40
Fredrik Nilsson, professor
042-35 66 29, fredrik.nilsson@ism.lu.se