OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
För att öka kvaliteten på vårt underhållssystem behöver vi säkra upp att information är rätt avseende olika komponenter i våra produktionsanläggningar. Många komponenter är gamla och det har eventuellt inte uppdaterats efter hand utan det finns felaktig information. Arbetet är viktigt utifrån många olika aspekter. Rätt information bidrar till att öka säkerheten, förenkla felsökningar, minska underhållskostnader och möjliggör kritikalitetsarbete för våra utrustningar/anläggningar framöver.
Uppgiften blir att systematiskt fotografera PBS-skylt och tillhörande märkplåt ute i fält och sedan mata uppgifterna i vårt anläggningsregister samt ange datum för inmatning. Arbetet omfattar med andra ord både insamling av data på plats ute i produktionsanläggningarna efterföljt av inmatning i underhållssystemet. Det finns även brandskyddsutrustning som behöver ses över och registreras så att ronderingsunderlag för kontroller av denna utrustning stämmer. Placering och märkning behöver samlas ihop på befintlig utrustning och därefter ska beslut om gemensam märkning tas. Protokoll ska tas fram för användning vid kommande kontroller.
Vi söker för uppdraget två studenter som har intresse för energi och produktionsanläggningar och som går första eller andra året på ett högskoleprogram med maskininriktning eller liknande. Eftersom våra anläggningar finns på olika platser i Göteborg behövder du ha B-körkort. De vi anställer kommer att jobba tillsammans och ta stort eget ansvar för att planera och genomföra uppdraget.
För uppgiften är det viktigt att du som söker trivs med att ta ansvar, jobba självständigt och strukturerat. Du är noggrann och bra på att organisera ditt arbete. Viktiga egenskaper eftersom det är viktigt att arbetet utförs metodiskt och säkert samt att uppgifterna som registreras i systemet är korrekta.
Din placeringen blir på enheten Teknik på avdelning Underhåll på verksamhetsområde Drift och Underhåll. Vårt uppdrag är att uppdatera underhållsplaner, genomföra och leda analys och förbättringar för ökad tillgänglighet. Vi jobbar också med kravställning av, deltagande i och övertagande av projekt samt ledar ändringsarbeten och revisioner.
Under våren kommer du att vara anställd som studentmedarbetare på timmar, max 15 timmar/vecka i genomsnitt fram till 31 maj 2022. Fungerar det bra finns möjlighet till heltid under sommaren och att sedan jobba som studentmedarbetare igen till hösten.
Vi ser fram emot att få proffsig hjälp med viktiga uppgifter och erbjuder tillfälle att jobba inom det teknikområde du valt som ditt. Hos oss får du möjlighet att prova på en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för göteborgarna - varje dag. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Välkommen med din ansökan! Vi kommer att läsa ansökningar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du är intresserad ser vi gärna att du söker så snart du kan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans O Andersson, tf avdelningschef
031-62 63 04
Martin Sandin, avdelningschef
031-62 81 87
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Mona-Lisa Rhodin, ordförande
031-626999
Ingela Norén Olsson, enhetschef
031-626237, 0707-626237
Kenneth Nyberg, enhetschef
031-626176, 0722-095033
Bjarne Nordahl, enhetschef
031-626290, 0707-626290
Anders Bengtsson, enhetschef
031626558, 0761062664
Catharina Löfgren, enhetschef
031-626252
Ann-Marie Lindell, avdelningschef
031-62 64 16