OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Serviceförvaltningen har till uppgift att efter beställning tillgodose övriga kommunala förvaltningars och kommunala bolags behov av service. Serviceförvaltningen har drygt 600 anställda som är fördelade på affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad, Måltidsservice samt Servicestaben.
Arbetsuppgifter
Vill du få ett kvalificerat extrajobb på schyssta villkor som är relevant för studierna och ger dig en fot in på arbetsmarknaden?
Som studentmedarbetare inom serviceförvaltningen genomför du ett kvalificerat uppdrag vid sidan av dina studier.
Du får en inblick i Lunds kommuns verksamhet och bidrar till vår utveckling. Vi söker dig som aktivt studerar vid universitet/högskola. Du ska ha läst minst 60 hp i ett för uppdraget relevant ämne. Arbetstiden förläggs enligt överenskommelse med dig. Din anställning omfattar i genomsnitt 8 timmar per vecka under hösten 2020.
Du kommer främst att arbeta med att upprätta informations- och arkivdokumentation för förvaltningens verksamhetssystem. Arbetet utförs i projektform, där förvaltningens arkivarie handleder dig och du får arbeta direkt mot systemförvaltarna. Arbetsuppgifterna innefattar såväl intervjuförfaranden som upprättande av dokumentation och granskning av material. Det kan även bli aktuellt att arbeta med äldre handlingar, främst fastighetshandlingar, i form av rensning och gallringsarbete samt förberedande arbete inför leverans till Stadsarkivet.
Vi söker dig som
Vi söker dig som aktivt studerar vid universitet eller högskola. Du ska ha läst minst 60 hp i ett för uppdraget relevant ämne när du påbörjar din anställning, såsom exempelvis arkivvetenskap eller systemvetenskap.
För att passa i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad samt ha lätt för att kommunicera och samarbeta med andra