OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!
Intresserad av att arbeta i en organisation där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är ledord? På HSB Sydost kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven verksamhet med fokus på att erbjuda det goda boendet. I vårt Kundtjänst-team i Karlskrona finns nu en möjlighet för dig som, vid sidan av studier, vill arbeta med kundtjänst och utvecklas inom digital kommunikation i en modern miljö. På HSB bor möjligheterna!
Arbetsuppgifter
I kundtjänst hanteras felanmälningar av lägenheter, frågor som rör styrelsearbete, medlemskap och fakturor samt överlåtelser och uthyrning av lägenheter för hela vårt verksamhetsområde. I rollen som kundtjänstmedarbetare möter du både våra medlemmar och hyresgäster men även kollegor från hela organisationen då kundtjänst agerar intern support till en stor del av våra medarbetare. Det främsta arbetsverktyget är telefonen men kundtjänst hanterar också en stor mängd e-post. Våra kundtjänstmedarbetare möter också de kunder som besöker oss i vår reception.
Arbetet är förlagt dagtid från måndag till fredag och målet är att du som studentmedarbetare ska kunna arbeta minst en dag i veckan.
Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare hos oss tror vi att du:
har erfarenhet av liknande arbete
är van användare av Office-programmen
kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
trivs och vill utvecklas i ett serviceyrke
Eftersom det här är en anställning som studentmedarbetare ska du vara inskriven och bedriva studier på högskolenivå för att vara aktuell för tjänsten.
Personliga egenskaper
Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter viktigt. Därför sätter vi stort värde på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har hög service- och ansvarskänsla, är duktig på att sätta kunden i fokus, lyssna av deras behov och uppfylla förväntningar. Du har god samarbetsförmåga och kan ta egna initiativ.
För att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare tror vi att du är social, utåtriktad och bekväm med att jobba med telefoni som det dagliga verktyget. För den med ödmjuk inställning och mycket driv finns utvecklingsmöjligheter.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Varaktighet
Tidsbegränsad anställning som studentmedarbetare med möjlighet till sommarjobb.
Antal tjänster
1 st.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2022-10-09. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Håkan Claesson, Affärsområdeschef, 010-451 30 57.
Michaéla Hoffman, HR-generalist, 010-451 31 84.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson