OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
IT-avdelningen levererar och förvaltar IT-tjänster inom koncernen. Avdelningen har ett brett ansvarsområde och är uppdelad i fyra enheter som samarbetar med verksamheten för att identifiera behov och leverera systemstöd. Vi deltar i nyutvecklingsprojekt och ansvarar för drift och förvaltning av våra befintliga system.
För enheten UPI består arbetet i att ansvara för att förse koncernen med fungerande IT-stöd. En viktig del är att säkerställa att koncernens IT-infrastruktur och telefoni fungerar enligt styrmodell och beslutade förvaltningsplaner.
Ditt uppdrag
Enhetens telefonifunktion behöver stärkas upp av ett par handlingskraftiga studenter, som med kunskap, vilja och engagemang vill bidra till att säkerställa verksamhetens behov av leveranser och utveckla funktionens arbetssätt.
I ditt arbete kommer du dagligen att bemöta användare med olika kunskap och erfarenhet, stor del av arbetet kommer ligga i att tillgodose användaren med information och service.
Arbetsuppgifterna kommer att bestå av att hantera mobiltelefoner och dess programvara.
Livcykelhantera mobiltelefoner.
Hantera IT-relaterade ärenden utifrån befintligt ärendehanteringssystem.
Analysarbete för att analysera hur behovet/möjligheten ser ut för hur genomförande och upplägg av livscykelhantering av koncernens telefoner kan hanteras.
Upprätta rutiner, instruktioner och utbildningsmaterial för internt (på enheten) såväl som externt (för användare i verksamheten) bruk.
Bidra till utveckling av enheten. Det är första gången enheten tar hjälp av studenter och därför kommer en del nya rutiner och arbetssätt att behöva tas fram.
Tjänsten är en studentmedarbetaranställning som förläggs med max 15 timmar per vecka. Lönen är 150 kr/timme och semesterersättning, 12%, utbetalas i samband med löneutbetalning.
Vem du är
Du har två år kvar av dina studier och studerar på ett program med någon av följande inriktningar; IT, teknik, data, tele och/eller apputveckling
Är intresserad av både Android och IOS
Du kan arbeta 1,5 - 2 dagar/vecka
Du har erfarenhet av att tidigare ha arbetat inom service (IT, restaurang, handel, äldrevårdsomsorg etc.)
Kan påbörja arbete från och med vecka 1
Kännedom och förståelse för MDM-verktyg och hur mobiltelefoni inom företagsmarknaden fungerar är meriterande
Vi söker dig som trivs som allra bäst när du får möjlighet att arbeta tillsammans med andra. Du hjälper människor i din närhet genom hjälp till självhjälp och arbetar med en positiv inställning, på ett lösningsorienterat och pedagogiskt sätt.
Låter det här som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske löpande, skicka oss därför gärna din ansökan redan idag.
Om oss
Som anställd hos oss på Göteborg Energi kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .
Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jens Nordberg, Avdelningschef
031-3464166, 0706-983886
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Svante Karlsson
031-626046, 0707-626046
Dennis Ossman, enhetschef
031 - 62 67 80, 0761-06 26 63
Pia Hellström
031-626766, 070-7626766
Vision Ulf Berndtsson, vice ordförande
031-626100, 0725-003860