OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din spetskunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i den östgötska vardagen. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland.
Du kommer att tillhöra enheten för Centraldiariet som ansvarar för Länsstyrelsens diarieföring och arkivverksamhet.
En viktig uppgift för enheten är att stå för ett samlat verksamhetsstöd för hela Länsstyrelsen och även till allmänheten. Vi arbetar övergripande med att utveckla, likrikta och digitalisera Länsstyrelsens administrativa processer. Centraldiariet, inklusive arkiv tillhör avdelningen för verksamhetsstöd. På avdelningen samlas även annat myndighetsgemensamt stöd såsom juridik, HR, kommunikation, ekonomi, ledningsstöd och GIS.
Vi vill att du bedriver heltidsstudier på högskolenivå inom ett för arbetsuppgifterna relevant område och har fullgjort minst 60 högskolepoäng. Vi vill att du har ett stort intresse för informationsförvaltning. Det är meriterande om du har erfarenhet av digitalisering av arkivhandlingar i form av skanning och metadatasättning samt vana av att arbeta med äldre material.
Som person är du självgående, intresserad av historiska handlingar och har god förmåga och vilja att bidra till vår pågående digitalisering.
Anställningen
Anställningen är en tidsbegränsad anställning som studentmedarbetare på 25% under höstterminen. Tillträde 2023-01-09.
Övriga villkor
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.
Läs mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss på vår hemsida.
https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html
Vill du veta mer kontakta chef, tfn Annika Hallgren, 010-223 53 10. Fackliga företrädare för SACO är Magnus Roback, tel. 010-223 54 89 och för ST Nina Stenmark, tel 010-223 53 04.
Välkommen med din ansökan som du skickar via www.varbi.se. Din ansökan ska ha inkommit senast den 28 dec, ange ref nr 18989. .
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-223 52 34
SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Enhetschef Karin Sigvardsson
010-223 54 25
Funktionschef Elin Iseskog
010-223 54 31
HR-chef Ylva Jacobsson
010-2235245
Funktionschef Maria Taberman
010-223 53 76
Naturvårdshandläggare Nicklas Jansson
010-223 53 90
Enhetschef Madeleine Sjöberg Söderstedt
010-22 35 292
Receptionistansvarig Camilla Gyllström
010-223 52 26